torsdag 22 april 2010

Första lådan !!!

Idag var det ytterligare ett steg närmare min flytt .. inte bara för att dagarna går och jag får ingenting  gjort, utan för att nu har jag verkligen ansträngt mig!!
Nu har jag packat första lådan, det var ganska jobbigt o utmattade.
Många tankar, kring saker jag packa .. .. porslin.

1:a Lådan !!
Ska jag ta med detta, har jag behövt det ??
oj, har jag en sådan ...
åhhh här e skålen ... den var borta i 10 år ... konstigt!!!

Äh det blev för mkt tankar kring detta och skåpet kändes fortfarande fullt ... ...


Fulla skåp.

så jag gick snabbt över till ngt helt annat.
Beställt flytt bilen. KLART !!
Sen har jag insett att jag inte råd med en flytt firma, så jag har faktiskt skapat en grupp på Facebook, 


Jag hoppas att på denna väg återkalla en hel del tjänster jag gjort folk genom åren.
A ja, ngt annat som kom upp i  mitt huvud ...
hur tungt vågar man packa ??
Vad går på tv nu?
Behöver man porslin som man haft i skåpen och inte sett skymten av dem under de senaste 6 åren ??

Undra om manikyr är dyrt i Sverige?, i Brasilien e det det första jag gör, manikyr och pedikyr ... sen mår jag som en kung!!
a, ja... vart var jag ...porslin ja om man inte ska slänga dem, vad gör man av dem?

Det är fint porslin, stora tallrikar, sopptallrikar samt asketer .. 6 st av varje .. ngn som vill ha dem ??
Min 18-åring ba: men pappa skicka det till Chile.
ja eller hur .. .. .. ibland är det kortslutning i hjärnkontoret.

a o nu kom det en annan tanke i mitt huvud, undra om det finns trevliga fik dit vi kommer att flytta.

Torsdagen före Saya tävlingarna ;)

Jag och 18-åring har suttit o fikat ett par ggr, laddat batterierna i fiket  här hemma, o det har inte alls att göra med att ingen av oss orkar fixa frukost hemma ..


 MYSIGT !!!
 .. nej nej neeej. ... Utan att i bästa Gilmore-anda ge sig ut i fikets värld.


O se min 18-åring kan läsa .. .. jag e en så stolt pappa :)
Fast jag tror hon bara kolla på skor annonser hehe.

a ja, ett fik i Johanneberg tack !!

nä, nu har jag ägnat för mkt tid åt min flytt, dags för lite TV.
o nu när Anna F**king Anka inte är på tv, så kan det la inte gå snett.

KÖZZ !!

Inga kommentarer: