torsdag 23 september 2010

Kurdistan !!

a, det e precis vad jag ska blogga om idag. men först lite officiella nyheter.
Jag har nu lagt CD libertad dans på hyllan.
Jag ser ingen som helst förändring tränarens sett att leda dansen, och det blir då  som hela året .. .. fast en gång till.
Året som gått har ju varit ett år full av rivalitet, intriger och helt omogna agerande.
Och nej, nu kan jag ändå säga att jag e för gammal för sådant skit.
Dansa gör jag för att det e kul, men när man e 19 o får ledarposition så förstör man ofta det roliga för andra, specielt om man inte kan bära en ledar roll.
Så, ja .. .. inga fler ansträngningar i den dansen, lite tråkigt för att alla andra gillar man ju.

Any way, man vet aldrig vad som händer i framtiden, jag e ju sällan killen som gör ngt utan att ha ngt annat i bakfickan.
Jag har bara inte bestämt om jag ska dra min joker än, eller om jag ens ska göra det.
Det beror på hur mkt jag vill dansa ;)

Dans var det ....
eller nja, Kurdistan var det egentligen  

Kurdistan ... vad säger det mig??
Förutom en kurd i stan.
Och jag har definitivt inte tänkt att blogga om solidaritet.
Nä, en resa, en resa bekostad av Kurdistans kultur departement .. .. eller ngt sådant.

För er som missat Hammarkulle karevalen så är det nu flera grupper från kurdistan.
Och tycka vad man nu vill om detta, men det har då bidragit till att kurderna bjudit in flera av föreningarna för att visa upp sin dans i kurdistan.
Los Copihues som är de största danstruppen har naturligtvis blivit bjudna, men vi har ej gett ett 100% svar än.
Min första tanke... blir man inte stenad om man dansar offentligt ?
Ja, jag vet fördomar, men jag föddes ju inte med dem hehe.

Nä, men det visar sig att kurdistan inte riktigt är som alla andra stan länder hahaha.
men vi har mkt kvar att lära, religion otraditioner, mode och seder.

Jag fick idag höra att en av grupperna fråga om man fick vara i pubbar och dricka .. .. lite oroväckande.
ska man verkligen ner och utmana ödet ??

Bäst vi kollar till våra ungdommar innan vi säkrar vår plats.

men visst låter en vecka i kurdistan, men alla kostnader betalda som en oförglömlig resa.

Nä, imorgon är en ny dag .. . men nya krafter o för det behöver man ladda om.

så mina vänner, Ladda om nu ;)

Inga kommentarer: