måndag 13 september 2010

vecka 37

Börjar med måndagen den 13.
men med tanke på olyckan som skedde den 12 så borde jag klara denna måndagen helt smärt fritt.


Det blir dock en låååång dag, idag och att vara hemma så här i lugn o ro har inte hänt på jätte länge.
Därav har jag inte kunnat blogga tidigare heller.. .. .. tiden har inte riktigt räckt till liksom.
Det har varit ett par intensiva veckor för mig, men mycket jobb, arbetstider som verkligen krånglat det för mig.
Men det har även varit mkt dans och uppträdanden och en hel del sociala evenemang.
För att inte prata om all politik .. .. .. har du inte märkt det innan så säger jag det nu, det ett stort politiskt val på gång !!

Men först, mitt liv forsätter som den brukar, eller NOT !! så här mkt dans brukar det inte vara under hösten.
visst tränar Los Copihues som vanligt, men att delta i tre olika dans grupper tar extremt mkt tid.
Yes, Bolitz håller sig kvar än, men roligast förutom samba så har den Mexikanska gruppen Mexicas varit.
Lite äldre lite mognare gör träningarna så mkt trevligare ;)
Och i lördags var det dags för första stora uppträdandet, vi dansade mexikanska danser klart, för en stor publik som firade Mexicos 200 års d´befrielse jubeleum och 100 års jubeleum av den mexikanska revolutionen.

Ja o där stpod jag som stolt "Chicano" tydligen kallas det inte så ... men det är min nya mission ... att ta reda på vad man kallar mexicanare för hehehe.

 Arriba Mexico !!

ok, men innan detta så var det faktiskt Chiles konsulat som bjöd in till en mycket formell firande av 200-års jubileum på befrielsedagen.
O det var en mycket trevlig bjudning, där formella tal från svengegelsk talande svenska landshövdingar (jag skrattar ihjäl mig vid bara minnet hahaha) o gud vet vailka fler som höll tal om mitt fina land.
Any way trevligast var nog BAFOCHI´s långa uppträdande.

Viva chile !!
ok, men sen så har även min dansgrupp fått igång sina träningar på riktigt.
Los Copihues förbereder sig redan för karnevalerna 2011.
Det blir ett mycket spännande år !!

Los Copihues
 Att jag säger min dansgrupp betyder att det är bokstavligen min, många personer tycks tro det.
men nej nej, jag är endast en deltagare, visserligen ordförande och en av stommarna i gruppen men låååångt i från min.
utan den i min så som göteborg är min ... get it??

any way, här e ju ett bild bevis på hur det kan gå när latheten slår in, tröjan jag har är min bortgånge brors tröja... min egna e för liten !!!
a så jag satt igång att träna o käka nyttigt igen ..  .. men vad hände... Jo Nando blev sjuk ... så nu sitter jag här men en dålig hals, kall rygg och lätt förskyld och utan att kunna träna... jag hoppas detta går över snart så att jag kan få på mig min chile tröja !!

det elustigt hur folk tycker ... nej med du ser inte tjock ut .. .. o så träffar jag en polare jag inte sett sen i maj ... Oj vad du har gått upp i vikt .. .. Jag ba: SHIT NU JÄKLAR ASSÅ ... o så köper jag mig en 200 grams Mrabou ... men den goda ursäkten att man måste äta när man e sjuk !!



please let me stop this eating !!!

hahahaha
ok, mina vänner .. nu blir det lite städ, lite nyheter samt en massa politik.

Inga kommentarer: