torsdag 30 september 2010

Tre dagar kvar ...

och jag verkar få ett grepp om mitt liv.
Inte så att jag aldrig haft ett grepp om livet, men visst kännst det skönt att alla bitar faller på plats.
Ja, till skillnad på alla de som på Facebook, skriver de mest förvånande grejer.
Det är som att folk som inte är svenskfödda glömmer sina rötter och anledningen till att varför de hamna på ett land som Sverige.
Alla har ju faktiskt inte kommit till Sverige för man hört att Sverige ska vara ett så super bra land.
Nu yttrar man sig om saker som drar alla invandrare över en kant, och det e la tragiskt att man lägger focus på en så stor grupp, när det i verkligheten är individer som agerar.

Naturligtvis är det hemskt att Göteborg skakas av en våg av osäkerhet och onda tankar, men folk tappa inte focus!!
Det är inte vi mot dem, det är vi mot Hon, Han, Individen som skapar dessa oroligheter.
Jag kommer inte på några lösningar på problemet, och jag tror folk kan förändras, annars hade jag aldrig trott på kanske just DIG.


Jag kan nu även meddela att min 18-åring har nu utegångsförbud.
Hemma arrest, och utgång sker endast i sällskap av sin gode far ... THAT´S MEEEE!!

 Min största skatt !!

Ja och ihop om att världen förändras till det bättre så kan jag ju smidigt gå över till förändringar i en annan skala.
Min hemma vrå, jag har ju jobbat hårt för att alla mina grejer nu kommer upp.
Tavlor som legat längs med väggen o samlat damm, sitter nu uppe, mina ommålade IKEA hyllor börjar komma på plats.
Lotta potta tyckte inte alls att min lägenhet var tagen från en Ikea katalog, så jag ska nog begära skilsmässa från Feiona hahaha.

Här är en vägg klar ,Wuhu !!
men bilde rkommer senare.
Jossan som var hos mig idag tyckte jag ballanserat upp mina väggar på ett bra sett .. .. .. o hon e ju konstnär, så hon borde veta va hahaha.

yes, mina vänner nu e det jobb, och till imorgon.
sen e det en mkt intensiv helg, så jag hoppas kunan uppdatera er (Agge) om alla helgens händelser.


tills dss, C ya !!

Inga kommentarer: