onsdag 2 februari 2011

19 !!

Ja... det är så det ligger till mina vänner .
I takt med att jag blir yngre och snyggare så blir min unge äldre och fulare hahaha.

Nä, elak pappa!! hehe ... Nu är 19-åringen hennes nya benämning.
O med tanke på att tonåringar är som tonåringar alltid varit ... typ aldrig hemma. Äter hos andra och lämnar en massa disk efter sig, hemma i alla fall ...
så blev jag glad att jag fick nöjet att fira henne igår kväll, innan jag somna .. .. dock efter 12 slaget då hehe.

Tankspridd som jag är som kom jag på detta när jag var på vägen hem ... klart jag hade koll på den 2:feb, det har jag alltid .. .. men att det var den 2:e idag var ngt som jag ej hunnit att ta tag i ...

men Jag ser ju inga problem ... bara Lösningar,  och för att inte göra lillan besviken så var det bara att tag i ärendet.
Den där turkaffären (el turko, på chilenska ) är väldigt begränsad .. .. tanken var baka en tårta ... till att baka en paj ... till att baka en kaka ... till  att baka vad som helst ... till köpa en kaka .. till köpa en bulle... till köpa kakor ... till Guuud !! har han inget här eller?!?
Tänker de inte på Föräldrar som inte hinner med sitt egna liv och ändå lyckas tänka på andra (knappt hehe)

Katastrof .. .. godis och glass .. det var typ allt ... och jo en pizza-sats .. . Voien Voine !!
Väl hemma så skulle jag tända ljus .. . a ni vet sådana födelsedags ljus som ALLA har hemma .. .. a alla utom jag !!!
Jag kom nämligen på att jag slängde det som ej användes .. . ljusen var ett av de grejerna .. .. och nu när jag behövde dem så fanns de inte ... Shit Happens ;)



men eftersom jag inte är så korkad ... så lyckades jag även hitta lösningen på detta med.

Det blev riktigt snygg !!

 Ja må hon leva, Ja må hon leeeeeeeeeeevaaa !!

 Resultatet blev en Vaniljglas med krossad choklad formad i ett hjärta, dekorerad med 19 gelehjärtan  hehe
 Jag blev själv riktigt stolt över mitt resultat !!(klappar mig själv på axeln) ( och en gng till !!)
Och med resultatet tog jag mig sjungandes in på hennes rum, ngt hon är mindre stolt över .... ... jag kan la erkänna så här på hennes dag.
Jag har inte den ljuvaste stämman hehe, men målet var nådd ... Jag lyckades fira min bäbis, ingen besviken 19-åring här inte !!

Happy Happy!

Mindre Happy lär hon bli av att bilden kom med på bloggen ... men va f * n ... vem läser denna lilla bloggen hehe.

oki, Presenten undrar ni ...
Jo hon fick 3000 kr .. .. .. som i hennes namn gick till välgörenhet för trädodling i Saharas Öken !!

Grattis bäbis ;)

3 kommentarer:

Liberta sa...

ja är visst inne på din blogg! haha kul se dig igår vännen! Tänk att du har en 19-åring! förstår att du är stolt:)Gratta! kram!

Nando´s Mind sa...

Haha .... Libbe vi får fota vårt möte nästa gng, och spela in samtalet haha.

Jag vet att jag ville fråga dig en sak om träning o kost .. .. kom det ens fram?? hahahaha

Liberta sa...

haha, nej det gjorde det inte, men att du ville fråga nått kom fram men inte vad! :)

Fråga på!!

Kram!