onsdag 16 februari 2011

QX galan 2011

Jag måste säga att jag hade inte så höga förväntningar på denna gala.
Det roligaste för mig skulle vara att få delta tillsammans med Gretas personal styrka.
Och eftersom jag skulle jobba upp o jobba hem så var det precis det jag nöjde mig med.

Men ska sanningen fram så var det en av de roligaste gay -event jag deltagit i på länge.
Talare sa mkt imponerande ord, det var ren fakta på scen, blandat med roliga små skämt.
Priser och utmärkelser gavs till tungt bärande namn, och vid flera tillfällen så skakades jag av rysningar som får genom hela min kropp.
Och nej, det hade inget med Eric Sade att göra haha.

Ett hett tema är Självmord!
Ungdomar som begår självmord för att vara annorlunda, för att inte klara påfrestningarna tonårslivet medför.
Utsatta för förnedring, utpekade som gay utan att vara det, eller ja, till och med för att vara gay.
Det är verkligen ngt som fick mig att fälla en tår.

 Joel Burns är killen som fick QX heders pris och detta är varför : 

Seeeeee deeeeetta kliiiiipp 

Stakestiken är skrämande och åldrarna är sjukt låga!
Alla dessa ungdommar som varit i mina skor, och inte kunnat ta ett steg.
Så, jaaaaa .. .. förståelse och medmänsklighet är allt man begär.
Du vet inte!! Han kanske inte är bög, hon kanske inte är lesbian  .. . de kanske bara är annorlunda.
Och även om den mytomspunna Gayvärlden är fylld av glamor, boas och rosa moln, så finns det en mer omhändertagande sidan.
Förståelsen för de udda är stor och världen är mer accepterande, så länge udda inte innebär, lögner och kränkande ytlighet.
Så jaaa, det är kanske just därför unga, drar de sig till denna värld.

Bara här om dagen fick jag en fråga: Du, jag såg en kompis med i samma bild som dig .. är han Bög?? jag e så nyfiken!

Om man nu är sååå nyfiken och inte frågar med anledning av att trycka ner ngn i skorna, varför frågar man inte direkt??
Jag kan ju lätt tala om att: 
Bara för att jag är gay betyder det inte att alla jag tar bild med är gay.
Bara för att folk trivs på Beebar, Gretas eller Queer så gör detta ej dem till gay.

skönt att få ur sig sådant hehe.

Ja i övrigt så var QX-galan en succé, Tack Gretas för att inbjudan, tack Aslan för att jag fick mingla loss med er.
Göteborgs priset gick till HBTQ-festivalen, ngt som för mig var helt otippat, men å andra sidan så var det jag som trodde att Queer vunnit en nominering, ärligt talat hur mkt icke gay kan man bli??
Erik sade, var ju som sagt het denna kvällen, och i dimman skulle bilder tas, ngn sa det är Erik, jag ba: Lycka till på Lördag .. .. Han ba: öh jag är inte med i festivalen iår.
Jag ba: nähä .. .. 
Han: Jag är Eddi ...i mitt huvud : fuck, vem fan är eddi och vem i hel...te sa att det var Erik!!!
Jag dog på plats hahaha. ja, mina gay kunskaper fallerar !! Must update!!!
men tillsdess så håller jag mig till de jag känner till istället !!
Andreas var på plats, Maria M, Mona Sahlin(tror jag tvinga med henne på bild) henens vakt ville inte vara med.
Tråååkigt!!
Även lite b-känndisar som valsa runt med eliten i hopp om att.
A o så gick kvällen .. .. .. champagnen sluta flöda tidigt, jag skulle ju jobba dagen efter.


 











  



men lite bilder blev det!
 


Idag är jag Ledig o kan gratulera alla vinnare ordenligt, Grattis!! samt ge lite återblicks till en Galakväll som fick mig att känna igen mig igen haha!

Inga kommentarer: