söndag 27 februari 2011

Rio 2011 !!!

Ja, då har man landat och Rio visar sin bästa sida.
Som en trogen Brasse så körde jag en Clark Kent redan på flygplatsen  hehe.
 Claki Kenti !!

Any way ...
Efter att åter ett år ha vågat mig ner utan bostad så löste sig detta jätte fint .. .. Inte för att jag någonsin tvivlat på att ngt jag gör blir fel!!
Men Mång-millionstaden som invaderas av turister under Karnevals perioden, satte lite press på mitt hopp !
Och aja, jag lyckades .. .. Vi fixa en lägenhet för 2000R, CA 1200kr per skalle, o det e fan billigt för att bo 200 m från den värlsberömda Copacabana!

Så efter att ha installerat oss på vår nya lya, så var det dags att göra sig bekand med området.
Rio är siglikt, men fan så mkt dyrare !!
Jag menar buss resan kostar nu 2.40 ... OMG !! säger jag bara.

Och fast jag är en van Rio besökare o kan alla trixen så lät jag vår första Taxi lura oss på 11 real.
Vi var tre, vartrötta och jag orka verkligen inte bråka om 44 kr, för det var hans bagage pris hahaha.
Må hans barn aldrig ha råd till Taxi !!!

Any way, MANGUEIRA fick bli vår första samba besök, hade ni förväntat er ngn annat?

 Jag och 19 åringen på Mangueria 2011!

Åhh vilken härlig känsla att få komma hem.
Även om vi blev så gott som rånade vid entrén, jag menar det var verkligen inte värt 50 real!!
Ja, o med tanke på att första gng, jag betala entré så kostade det 3 real för herrar.
E det sjukt eller e det sjukt ?
Ok, och trotts de 50r så är Mangueria inte den samma som för 16 år sen !! OMG !! i 16 år har jag rest till Rio.
Och aldrig har jag kännt att det varit så dyrt som denna lördag.
A ja, vi får se hur det blri sen ... jag kanske bara inbillar mig.
Nani och Isso har slutat att penda mellan, Jacarepagua(typ 2tim buss) och Rio, för de har flyttat in tilloss.

 Kolla in Musan HAHAHAHA

Och ja, de får allt öva på att sova snyggt !! hahah tycker ni inte det hahaha.

Jag lovar på att hon kommer att lägga upp en värre bild på mig ... HÄXAN NINI !!

ok, 32 grader och stranden skriver efter oss .. sen blir det fotbol !! bye bye

2 kommentarer:

Tord Jacobsson sa...

Om man tar RÄTT buss från Jacarepagua så tar det 40 min via Linha Amarela! Är man nybörjare och färdas i Rio,dricker vin o öl, åker via Barra da Tijuca och stranden där...då tar det 2 timmar! Tänk liksom...om du är i Hammarkullen och ska in till Nordstan och åker via Partille....det är samma sak...Snacka fakta på din blogg och inte en massa skit som flickorna snackar när de inte vet hur man färdas här i Rio de Janeiro. Fui! /Tord Jacobsson

Nando´s Mind sa...

Hej Tord Jacobsson, det var ingen dålige presentation du gjorde av dig själv.hehe

Men det är dock kul att du följer bloggen,Tack;)

Jag har inte så stort intresse av avståndet mellan Rio o Jacarepagua, du har missat hela grejen.
Jag skratta åt tjejerna som pendla så på sin semester haha.

Nu vet jag inte riktigt vem du är, men tydligen så måste du ha varit med på dessa resor.
Hur kunde ni ta fel buss ?? haha
Har du också i Jacarepagua?? för du kan Göteborg i alla fall ;)

En massa skit förstår jag mig inte på .. vad e det just du tagit illa vid ??

vem är du ??

Kram ;)