torsdag 10 februari 2011

Träning, Dans och fettförbränning .. .. ..

Ja, jag kör på för fullt .. .. så då hinner jag inte alltid blogga.
Ibland får jag sådana impulser om att blogga hur dumt folk beter sig på bussen.
Folk som sitter och snackar illa om andra, som de ej vet om jag kanske känner.
Hur illaluktande folk kan vara. Och hur de klär sig .. .. i ärlighetens namn så måste vi ha en ha Kollektivtrafiks vett o etikett här!!

* Om du ska prata i telefon, gör det så du hör, alla vill inte veta vilka du hånglat med !!
* Om du ändå "pratar" så se till att det inte ringer i örat. folk fattar att du inte pratat med ngn!
* Luktar du, vitlök, svett eller för mkt damparfym .. .. sätt dig fram, jag brukar sitta bak i bussen!
* Har du glömt att borsta tänderna, hoppa av genast !!
* Dålig i magen? varför ens gå ut ?!!?
* Lyssnar du på musik?, det finns en anledning till att du ej har stereon med dig, sänk för hel---te ..om du inte lyssnar på samba då !!
* Res dig upp för alla äldre!! speciellt de snygga !!
* Har du en massa grejer med dig .. . ta en fler platser för det, jag sätter mig ändå . .. tänk på det du !
* Håll i dig, speciellt när du åker 18,19,42, 52 ... dessa förare är upplärda i Latinamerikanska busstrafiken. De tror att de kör höns!
* Le inte åt folk ... det kan få andra att du raggar på dem !!

 hmmm ...

a ja, med detta i tankarna så kan jag faktiskt berätta att Träning och fettförbränning fortfarande är i min schema!
För utom den skandal susade söndagen så har jag tagit hand om mig, jag har nu bränt bort 9 kilon nu, konstig så är de sista kilona de jobbigaste.
sjukt va !
Och av ngn konstig anledning så är frestelsen inte längre bort än en handsträckning.

På mitt Jobb ...

Mitt hem

På min fritid !!

Men skam den som ger sig.
Nu måste jag försöka få ihop lite muskler också .. .. bara så att när jag hoppar så skakar inte magen 5 min efter.
Yes, jag har inte tänkt att göra annat i RIO är hoppa !! så av den tanken ... det e riktigt svårt att fästa kroppen.
Samban funkar fortfarande, det går i 100 för Los Copihues, och de ser så bra ut, alla är verkligen duktiga.
Det är roligt att vara dansledare för ett så engagerad trupp !!

men nu måste jag engagera mig i min träning .. . får dra ut till gymmet o se vad de kan erbjuda idag.

C ya !!

Jo, Till Hälso Coachen(Libbe) : Om jag värmer upp 10 min och tränar muskler i 50 min för att sedan power walkar i 40, blir det bara pannkaka av det hela, eller får man muskler ?? .. tänker på bygga muskler för att sedan fettförbränna .. och hur mkt kan du om alla dessa pulver som finns över allt ??
Det är en hav av grejer hit o grejer dit, nu vet jag att du kör så naturligt som möjligt.
men nu är jag som New Yorkarna ... jag vill se snabba resultat !! Tips??


Tips ngn ?!?

Inga kommentarer: