måndag 5 mars 2012

Efter sol . . .

Kommer det lite mera sol.
Och det känns ju riktigt bra, vi går bättre tider.

Ngt annat som kändes bra det var Lördagens Show Audition, ngt som verkar blir en tradition inom Los Copihues.

 Min Vackra syster i sitt esse !!

Detta år var dörrarna öppna, för våra vänner, folk som vet vilka vi är men aldrig riktigt förstått hur man väljer de olika roller i vår skola.
Det är roller som man får förtjäna med jobb och slit, att vara föreningen trogen är A och O.
Att passa tider, vara hjälpsam och ständigt visa framfötterna har stor tyngd.
Vad är det då för mening med Show Auditions undrar ni?

Jo det är en chans för att se hur dansarna har utvecklats, väga in, plan av dräkter och scen framträdande.
Alla får chansen att visa upp sig inför en jury, som inte är nådig.
Det dras av poäng det läggs på, allt från skor, accessoarer, blickar, huvud bonad... u name it.
Allt noga studerat och på detta exklusiva sett visar vi upp skolan.

Nytt för i år, var att även killarna fick chansen att visa upp sig . . . It was Show time !!!
Och efter att flera av dansarna mer lr mindre ifrågasatt mitt icke deltagande så gick jag med på att delta . . .

 The sea king at Los Copihues Show Audition 2012

Jag tvingade Vladi med så att jag ej skulle vara själv och ja, trotts att han ägde showen så tog jag hem en andra placering. Jag kan ju säga att det inte fanns några mutskandaler med i denna bild.
Men . .. . .men att jag kan ju  lätt säga att en kicka en av domarna !!! Kick him to the körv !! hahaha Nä, skämt åt sido . . . det var en spännande upplevelse att stå på en scen och veta att man doms för allt man gör.
Och men handen på hjärtat ... Ja, jag var så nervös, allt närmare min scen tid, mer stressad blev jag.
Och jag kände stor press, jag stod o tänkte ... alla dessa dansare gör ett så bra jobb, och det är jag som har  lärt upp dem!!.
Nu ska jag visa vart skåpet ska stå. . . . men det var med glädje jag gick på scen, jag gav 120% .
Dock kallas jag nu för ... The one point man !!! hahahaha.
Jag  förlorade med en poäng . . . .  huuuaaaaa .
Men lika glad var jag för det, men gladast var nog alla andra hahaha.

Det var en lyckad kväll, och jag är så glad och stolt över vår förening, vi tar ständigt ett steg i rätt riktning och det är så inspirerande.

Vi har en super styrelse som ofta kör på bra idéer . . . .och Show Auditions är en stor attraktion.
Så nu vet ni till nästa gng !!

XOXO Nando

  

Inga kommentarer: