måndag 25 juli 2011

En tyst minut .. .. .. ..

ger en chansen att försvinna i tankarna och hedra dem man vill hedra.
Idag hedrades dem drabbade i Oslo.

Helgen har varit fullt upp för mig, så jag har ej hunnit med om allt.
Men visst är även jag uppdaterad, bombdåd och massakern i Oslo är verkligen flera steg i fel riktning.
vi ska ju utvecklas inte avvecklas o jag kan inte göra annat än äcklas!

Jag är en sådan förälder som gör allt för att min unge ska hålla sig uppdaterad, engagera sig och om det innebär läger av olika slag so be it .. .. .. men efter denna helg så skulle jag allt fundera på det ordentligt.
Nä, efter denna helgen så skulle jag definitivt kolla upp allt tussen ggr !!!

Norges offer hedras över allt, SJ engagerade sig och stoppade tåg i den mån det gick, o utrop gjordes om en tyst minut.

 På basen i Malmö, där jag var kl 12:00så höll alla vi på plats en tyst minut.

På torget hölls alla flaggor på halvstång.



På min bank hedrade man alla offer med en tyst minut.


en tyst minut ger en chansen att försvinna i tankarna o hedra de drabbade i Oslo .. ..

It´s a sad time !!
Det är med mkt sorg jag bläddrar i tidningarna.
Jag följer nyheterna på tv:n och kan inte annat än känna .. .. inte nu igen.
Varför ska man ta så många människors liv för en extrem ideologi.

Så, tragiskt !!
Men jag tycker att Norge tar hand om problemet riktigt bra, de någ ut med nyheterna kring fallet med succé Och den skandinaviska blonda terroristen i frågan har inte lyckats med sitt viktigaste mål.
Allt hålls bakom stängda dörrar !! 

Det ger hopp om rättvisa !!

Inga kommentarer: