lördag 30 juli 2011

När morgon klockan ringer .. ..

.. .. o man inte hör den så blir det en stressad morgon.
Inte blir det bättre av att vakna av att telefonen ringer, yes tjänste telefonen .. .. ngt är fel !!
Kollar min Extremt snygga Iphone .. . jäklar den har dött.
Ja, asså den är utan ngn batteri what so ever .. .. o då kan jag tycka att framtiden har fortfarande en hel del missar.
Hur kan Iphone komma in i 2000 talet utan att ha en klocka som fungerar när den ej har ngt batteri??

Fast å andra sidan så kom jag på det att .. .. hur e det med Nokia, Sony Ericsson eller Siemens ??
Ja de gör annan än damsugare !!
jag har sett det själv !!

Det finns siemens mobiler !!

Jag tror de suger .. . hahah suger ... get it ? hahaha .. . men om dessa konkurrenter ringer när de ska ringa, återstår att forska i.

Så fram tills dess så får jag lita på att jag vaknar till tel samtal istället.

Ja, att sova lite extra tar på krafterna, straffet är att frukosten uteblir, man kan straffa alla andra genom att ej borsta tänderna .. .. .. men jag jobbar hårt för att se hel o ren ut, så det är uteslutet, men nu har jag gett er en tanke i alla fall. hehe

Att sen komma till ett arbetspass där alla är lika pigga som jag var för 15 min sen gör inte min dag mkt  .. .. ..mer energirikt.
men att fundera på gårdagen, det ge mig ett skratt.

Efter ett besök i Köpenhamn så var det dags att ta sig till samba festen alla prata om, alla, läs min kollega !!
Ja, det skulle vara batteria, dans musik och Show.
Det enda jag kunde summera kvällen med är att .. ..
Det finns trashigare Chilenare är de trashigaste chilenarna i Götet !! o då har jag ändå festat en hel del i Stockholm.




Nu ska jag verkligen inte dra alla över en kant, men om de hörs, om de synd och de äger stället, då bloggar man om dem!
Det är mer lag än regel.
Any way.
Samba festen är lik dem som gjorts i Valand i ett par år nu.
Asså att besöka "brasse" fester ("" ""för det görs av svenskar) och inte få känna på brasse klimatet är kass, men att skylta med samba och inte spela det är falks marknads förning.
Att sedan få se två rappare göra show, är helt olagligt och gjorde inte kvällen bättre.

Nä, jag tog min Chilenska ass hem.
O på den vägen blev det ... kanske var jag för sur för att vakna .. . o tanken av att det kommer en brasse fest till på Valand snart, får mig att fundera på min Iphone(ska den ringa?!?)  . . . . undra om vi får uppleva mer Samba denna gng (jag tvivlar).
men jag går ditt ändå ... festen är för ett bra ändå mål, o går pengarna oavkortat till barnhem i Brasilien så är det min goa gärning.

Let´s samba !!

Inga kommentarer: