söndag 3 juli 2011

Inte alltid så smart !!

Det är jag det.
O jag fattar inte hur jag lyckas, gng efter gng.
jag det är femtioelfte ggn jag blir ute låst, när ska jag läa mig?
Igår var det extra jobbigt för jag ska ju jobba idag , skit skit ... ... ... tur att 19-åringen kommer till räddning.
Även om hon denna gng fick sova ut, jag offra mig o festade lite till istället hehe.

Men nu spolar vi tillbaka bandet och kollar hur exakt läget var !!
Var jag ute i fredags ??
Neeeej, hela Götet och halva Sverige var ute, men jag jobba .. .. så är det ibland.
O för att inte tappa kontrollen totalt så messar o ringer mina vänner hela natten.

 Sj-are !!

De tycks inte förstå att jag har ett SJ-liv jag måste ta hand om då o då .. .. men vad gör det när jag kan ligga o vrida o vända på mig.
Drömma om Röda mattan, gala drinkar och exotiska .. .. .personer !

a ja, men sen kom igår då.
Dagen då jag talade för Chilenska kvinnors styrka, min stora stolthet (19-åringen, för er som missat det) och löst världsproblemen ett par ggr.
O allt över  .. ... ett .. ..  glas rosé !
Ja, det var igår det men innan alla dessa philosofiska samtal så var jag o Fira Kung Nico! (när jag var yngre så facinerades jag av ordet philosoferar .. .. det gör jag än !!)


Yes, nu var det kalas .. .. jag har sagt det att pojken kommer att få stora meen om vi inte firar honom som man ska.
Han må inte minnas sitt första år, sitt andra lr kanske till o med sitt 10 år, men jag kan ju allt hålla honom uppdaterad.
Ja, det är ju så man gör med älskade barn, Din Pappa ville inte, Din Mamma orkade inte, Din Syster hade inte ... Din pappa hade .. . din mamma gjorde .. . ja listan är lång.
Sen gäller det att bara hitta rätt tillfälle hehe.
om att när jag blir anklagad för att vara stans största bilåkare, trotts att jag ej har körkort !
Fyyyy .. .. hahaha

O a sen blev jag körd till kungsbacka .. .. ja, vad i hela friden gjorde jag där liksom?
o hur tog jag mig hem ?? (blev körd igen).

 Grams !

Till saken hör att min goe vän Grams är på besök, o av ngn konstig anledning så tycks jag bli bjuden på diverse arr, o en sommar middag i hans ära kunde jag ju inte missa, speciellt inte om jag blev körd .. c..lr hur !
Nä, Anette som hon så snyggt heter .. . Värdinna för festen klart, hade fixat o donat till en gudomlig tillställning.
Tänk att man kan ha så trevlig med människor jag typ aldrig träffat förr.
Ja, mamma kan vara riktigt stolt över min sociala kompetens!! jag skyller nämligen allt på henne.

any way, sen blev klockan ute låst och det gjorde tat jag hade hela stan vid mina fötter.
Så undertiden Blondinbella undra vilken läppglans hon skulle ha så satt jag i busskuren som en stilig alkis o blanda en lite ...


... take way drink.

Sen blev kl äntligen 5, 19-åringen mötte upp mig för att ge mig hemma nycklarna, och sen blev jag körd hem !!
Länge leve alla dem som kör mig !!!!!

Allt detta hände efter att jag fått umgås med både Ricardo och Ale .. . tänk hur en icke planerad utgång kan bli så givande !!



Så nu kan jag luta mig tillbaka, värdsvälten lyckades jag inte lösa, men allt där i mellan gick ju fint.
Solen skiner inte, men vad gör det när jag jag kan njuta av mitt kaffe i lung o ro .. .


time to work !!

Inga kommentarer: