måndag 11 juli 2011

Semester, Semester semester !!!

Det är inte riktigt vad som ligger i min agenda utan snarare det som svt1 visar strax.
Så eftersom jag ej har ngn semester så kan jag se hur jags kulle kunna haft det sommaren 2011 !!

men undertiden har jag tänkt att blogga .. .. för att det e kul !
idag var det en dag fylld av ... so mucho gossip !!
och nej, nu har jag inte suttit på SJ´s fika rum, jag har klarat detta helt på egen hand .. . lr ja, ni fattar hahaha.
o vad gör jag detta bäst?
jo, på Zoo(jag passar nämligen Kung Nico, också)
o han var glad. han fick först njuta av en frukost alá Nando.

Lyxig frukost till Kungens glädje !!

 En bil på det o dagen är gjord !!
aja, efter frulle var det bara att följa planen ... Slottskogen.
Och även om Slottskogen inte riktigt sig likt, som när jag var liten så fick kungen se en hel del djur som typ ... Elefanter .. . elefanter ... Elefanter.
ja, han fick se elefanter av olika sorter, längder o färger.

Jag tog det till min stora uppgift att förvirra pojken ytterligare.
det roligaste var att när jag stod där o skrek...åhhh titta på Elefanten !!!

 
Elefanter !!!                Elefanten !!!

 Elefanter           Jaaa, Elefanter !!

Så fick jag allt "onda ögat" från andra föräldrar .. . gissa om jag bryr mig att jag förstört hela deras "jag ska lära dig alla djuren på Slottskogen idag" dag.
Så kommer jag med .. .. Titta på ELEFANTEN !!! hahaha

yes, we had fun !
efter den extremt långa rundan så kom jag fram till att det är mer synd om dagens barn.
Folk sa att vi på förorten hade cement i sandlådan ..  mm.
men jag fick se sällar ... o glada pingviner.
Jag minns hur spännande det var att se sälarna simma förbi fönstren under vattnen(ok, jag kanske var 20+ men ändå !!)
det Nico och dagens barn får uppleva är det här :


En Jätte Mega Sodastreamer !!

O pingvinerna ska vi inte prata om, de fanns tidigare i detta hus, se på staketet ... de hoppade från en liten brygga, simmade mkt och såg allmänt glada ut .. ..

Var det bättre förr??

Idag var pingvinerna allmänt sura o skällde på varandra, o de skällde speciellt på en liten en, kanske var det hans förslag som vann, förslag på den nya poolen ...

Nu tid, real a penguin life??
  
men men  ...låt oss inte fokusera på min barndom, det e ju Nico ska vara glad.
o det var han ... även om han oftast fick stå på tå, bäras upp eller stå på vagnen för att ens kunna se en gnutta av alla dessa Elefanter.
Ja, det blev en hel dag .. . o när denna var över så fick jag äntligen känna lite storstads känsla... o mig själv igen.
NK !! .. .. NICO ??


Här har Nico mkt att lära, man har inte fötterna på bordet, man lutar sig inte bakåt o tror man är kung i huset. man springer inte runt o tror att alla tycker man är gullig, och det man beställer, Det äter man !!
Vad har han för föräldrar kan ju folk undra .. .. som tur är så har jag alltid koll på läget.
Även om han ville ha en Latte macchiato så fick han en Juice, och istället för en Varm toast så fick han en cocosboll, jag är bra, jag !!
Han var nöjd !!

Ja, efter en dag med mig så kan jag gott säg att Nico sover som en kung .. ...

Naaaw !!! ..är vad ni ska tycka nu haha!

Med denna bild så är det dags för mig att avsluta, min semester program tog slut för länge sen.
Och jag har nu gått över till sexundervisning ... för det behöver jag liksom !!

ja, hur var det med skallret undrar ni ?
jo, jag kan ju säga så här:

  1. en av mina vänner är full av avund
  2. en av mina vänner är gravid !!
  3. en av mina vänner ljuger så den tror sig själv
  4. intriger finnas i alla åldrar
  5. two is company three is a crowd
  6. en av mina vänner är sååå ond, o jag vet om det.
  7. en av mina vänner har allt men saknar personlighet
  8. en av mina vänner ska skaffa körkort
  9. en av mina vänner kommer hem strax
  10. en av mina vänner is very lonely, o den vågar inte erkänna det än!
Yes my friends  ... bättre än så blir det inte.

Tack o hej ...lever pastej !!

Inga kommentarer: