torsdag 28 juli 2011

Fabulous !!

That´s me !!

När jag sover.. .. annars brukar mitt liv vara full av blonda moments.
Här om dagen hade jag en blond dag .. . en riktigt Britney blond dag.
Allt jag gjorde, blev fel, allt jag sa blev fel, allt jag hörde var hel galet.

En Amerikansk resenär fråga mig om jag vet hur han hittar John Khopin .. .. jag bara, No sorry. I don´t know.

När jag sen ser honom stiga av så frågar han igen .. .. John Khopin .. .. jag ba: Sorry.
o när tåget kör så frågar min kollega om jag hade några som skulle till Jönköping .. .. jag a: JÖNKÖPING !!
hahahaha,  a ni fattar va.



o det var bara starten för en dag som aldrig skulle ta slut.
att käka lunch men glömma plånboken hemma är inte det smartaste .. . lite pinsamt att låna pengar av kollegor man inte känner.

Men men ... ...
vad vore livet utan 1:a klass.
Men även där finns det små problem.
BARN !!


Barn som klarar sig själva !

Jag gillar barn, speciellt när jag inte behöver ha dem 24/7.
De ska helt sova lr vara så väluppfostrade att jag ej behöver ta i tu med dem.
Kung nico är ett prakt exempel, även om han tappar det när mamma o pappa är med.

 Vem är Kungen ?!? JAG !!!

Det e la så men alla barn va.

Any way, första klass var det.
Det passar ju inte ihop med barn alls.
Orka sitta o läsa DI men en skrikig unge springandes i gången fram o te bax.
Upps han snubbla på ngt, det var min fot men inte meningen liksom.

Yes, Summer Time på SJ bäddar för en hel del .. .. .låt oss säga problemlösande fall.
Resenärer som inte riktigt kan vett o etikett vid en första klass resa.
O hur osvenska kan de vara .. . vad menar de med att att prata med folk runt omkring hela tiden.
Alla gör inte en social- resa va !!

a ja, de fattar snabbt vinken när man sätter på sig hörlurarna och lysnnar på, Silver´s : I hate you now !!
I max volym också !!
Ahhh är det inte skönt, att kunna ha sin space !!

O där sitter man o glassar o njuter av sina resa(jag för nämligen pendla hem för att tvätta, klippa mig, laga mat o träffa familjen) så kommer det Backpackers.



Ärligt talat, var tänker säljarna på när de säljer 1:klass biljetter till folk som ser ut att ha hela sitt bohag med sig .. .o de till o med hängt sina sketna skor så fint utanför sin ryggsäckar?
Ryggsäckar som för övrigt är större än de största YSL väckor jag någonsin sett.
O där har jag varit i Turkland !!

Ja, djur kupén är i vagn 5, barn avdelning är i vagn 6 och snälla låt mig slippa se detta i första klassen.
Speciellt om jag reser privat7tjänste resa.
O passar inte det så finns det andra företag som är mer lämpliga för denna typ av resande ... hehe


Nä. nu tog Viber tone slut ... ca 40 min "hård träning" och det e dags att byta till uniformen för att ta sig till jobbet o kicka some first klass asses !

Jag har nog aldrig sett så mkt folk "with no style, what so ever" under dessa 1:klass resor.
Jag hoppas inte att det är Malmö´s fel för då får Malmö ett enda stort fett MINUS!!

Inga kommentarer: