fredag 27 januari 2012

Prioriteringar

Är A och O i det här livet.
Det märker jag när jag snackar med andra.
Men kan man välja att komma hem efter jobbet o lägga sig på soffan och inte göra ngt mer den dagen?
Jag tror det, just då prioriterar du dig själv, och det är helt okaj det med.hehe


Men jag tror dock på att de små valen, de som bryter upp vardagen och kan betyda så mkt, så som ett litet samtal, en liten fika lr varför inte en promenad liksom.
Även om man inte tänker på det så är det faktiskt en prioritering du gör.



Förr hade jag en kväll då o då, då jag fick för mig att ha en telefon kväll.
Jag satte mig i min soffa med telefonen i högsta hugg.
Nu kanske ni tror det e vardagsmat för mig, men faktum är att idag är telefonen ett verktyg på jobbet, ett verktyg i dansen, ett verktyg i träningen. den håller koll på mitt liv, när jag ska upp, när jag har gått upp.
och ja den till o med håller mina rekord uppdaterade.
Wordfeud?? vad e det liksom, så e nog ganska tråkig att spela med, för jag svarar då jag hinner, ofta med korta o lätta ord, man vinner lätt över mig haha


any way, telefonkväll var det. . .





Jo och då ringde jag runt, till alla jag ej pratat med på länge och snacka en stund.
Men när jag insåg att det blev för dyrt så la jag ner det projektet, nu 15 års senare så har jag så många nr i mobilen att jag skulle behöva en telefon vecka för att göra samma sak.
sjukt va, men men . . .  det e fortfarande val man gör.

Du väljer att umgås, du väljer att gå på bio, du väljer att dansa.
Men sen så finns det sådana människor som gör så många val varje dag, sådana som jag.
och ja, jag vet fortfarande inte hur jag hinner med, men det ligger i min natur.

Det är nog mammas fel. . .  jag ska alltid göra allt så annorlunda, jag kan aldrig nöja mig med att vara vanlig.
en gng så skulle jag kolla på en handbollsmatch . . .o bara det e tråkigt nog.
Så hur gjorde jag för att spexa till det?
Jo, jag gjorde en heja skylt, i tyg, men paljett bokstäver . . . nu minns jag inte ens om de vann, men kul att göra ngt så tråkigt som sport o spexa upp det lite . . . det var mitt val det.
så ja, allt handlar la om val, dina prioriteringar.
nu är det en ny dag, nya utmaningar, nya prioriteringar wuhu !!

Inga kommentarer: