fredag 6 januari 2012

the three kings day !!!

Det är idag det. . . . Ngt med att kungarna anländer te Jesus barnet med gåvor.


Och det är då barnen här i Spanien för sin riktiga julklappar.
Orka vänta liksom!! haha
för mig betyder det ... fäst !!!

Och fest blev det . . . . till gryningen wuhu!
Ja, till o med jag förvånas över hur jag tar alla chanser till fäst ... men e man på semester så e man.
Så enkelt är det liksom.
Any way, efter lite sightseeing och lite mera Cava . . . .

  


....  så fick jag chansen att uppleva en parad här i Spañololand, som för övrigt är så mkt bättre än Turkland!
Kungarnas parad, min parad WUHU !! . . . . Not! haha

 

Ja, vad ska jag säga . . . .  efter som de har en lång tradition av dessa parader, så är besvikelsen stor.
Dåliga vagnar, gatorna de har paraden på är typ de minsta i Barcelona, o barnen som de gör detta för har svårt att se allt. De borde använda gator som Avenyn i Göteborg, för tro mig, det finns tiiiisssen sådana gator här.
Och vargnarna borde vara mkt pampigare och större.
Det de får en eloge för är tekninken, och ljudet från kungarna . . . de hördes o de pratade med barnen, som svara i kör på allt som sas. det var kul!!
men i övrig . . . shit är det så att om man varit i Rio så är det svårt att se ngt stort i annat ??
kanske det kanske . . . här kommer det lite mer bilder i alla fall.




 Aja, o det var det det . . . . . jag måste dock säga och påpeka att allt blir så mkt bättre med Cava.


Så yes, mer Cava åt folket !!!

Inga kommentarer: