tisdag 12 juni 2012

Vad ska folk säga . . .

Och så har det la alltid varit.
En omedveten uppfostran av den latinska typen . . . vem har inte fått höra det ngn gång. . . men vad ska folk säga??
Nä, i´ts all about me !!
Att jag utgått från min själv, är det att vara ego tro?

It´s all about me, me and ME !!

Chilenare och latino som man man är så har man växt upp med "vad ska folk säga"  . . .  inte så mkt hemifrån, men ni vet. Latino kulturen kan allt vara påfrestande . . . och då är det inte konstigt att man blir mer ego, annars kan de lyckas att förgöra en.
Bland de första sakerna lillan fick lära sig var: Hija, jag kommer inte alltid se vart du är, men folk kommer att se till att jag vet, de kommer ständigt hålla koll på dig, just för att du är min dotter. (som att de väntar på att jag ska faila haha).
Jag kommer att veta varje steg du tar, varje andetag och lite krydda på det och där har vi - vad ska folk ska säga- syndromet!
Gissa om jag hade rätt . . . har rätt haha.
Yepp, och precis så var det för mig med . . . . inte för att jag är ngn men jag har alltid haft ögonen på mig.
Ibland lite för mkt . . . . men men jag visste om "vad ska folk säga".
Skönt att man nu inte har samma press längre, man lyckades visa vart skåpet skulle stå, nu flyter livet på  . . . Vad har folk att säga om det??
Man kan inte göra ngt utan att man får den tanken . . . och nu undrar ni klart vad jag gjort för att tänka på det . . 
A det kan ju ni fundera över mooaahahaha

Nä, men igår när hela riket satt med hjärtat i handen, gråten i halsen och med snapsarna i högsta hugg så satt jag och kolla på Extrema mammor . . . Det var ju ett program mer i min smak.
Fotboll . ..  well, nej jag är ingen fotbolls kille, och sedan de satte ngn regel om att de inte får ta av sig tröjorna så har till o med de sista fem minuterna blivit tråkiga.
Om det inte är VM, Chile och en massa sprit inblandat . . . har jag hört haha.

Any way . . . Extrema mammor, sicket program . . . 
Det var verkligen ett program med "vad ska folk säga" anda i högsta grad.
Att döma andra, ligger inte i min linje.... jag har mig själv att hålla koll på.
Jag har gjort vad jag kan för min lilla, alltid prydlig och fått lära sig att stå med rak rygg.
På dagiset kunde fröknarna se på lillan om vems vecka det var haha.
Hon luktade alltid man(eftersom vi alltid kramades, puss på kinden gjorde att min parfym hamna på henne haha), fin i håret och fina kläder(japp, jag sydde åt henne med)


Men skulle jag ha tagit henne till ngn salong ?
Nä, inte jag . . . Jag hade en salong hemma hahahaha

Att salonger av den typen är vinstdrivande är knappast salongernas fel.
Tydligen finns det en marknad, och tro mig, hade min lilla velat gå på en sådan salong så är det la upp till mig som förälder att visa att det finns tid och plats för var sak.
Stackarn än idag får hon inte göra som hon vill . . . . Hon vill tatuera sig.
Snacka om diskussioner. . . men nu är det mer, om vad jag har att säga haha.

A ja, man är inte alltid den bästa i uppfostran, men tiden kommer att ge dig svar på hur du lyckats.
Salong lr inte salong, disco lr inte disco, killkompisar lr inte killkompisar, studier lr inte studier.
Tiden kommer att visa om man valt rätt väg i denna djungel av uppfostran.

Och med facit i hand .... kan jag säga att jag är nöjd, oavsett vad folk har att säga !!

Now i´ts all about her !! ;)


Inga kommentarer: