fredag 4 januari 2013

Dagarna kommer, dagarna går. . .

Och allt utom det tråkiga, består.
Jag börjar 2013 med det minsta i dans man kan göra.
Ja, sanningen är den att jag avslutade mitt medlemskap i en av dansgrupperna. Inte bara i support för vår tränare utan även för att jag tycker att den styrelsen, inte värnar om föreningens grunder och stadgar och framför allt inte sina dansare.
Det är ingen snack om rivalitets problem. Nä när allt handlar om enstaka personliga prestige, så gör man tydligen allt för att behålla fasaden i schack.
Men vad gör man när bubblan spricker, när majoriteten av eldsjälarna drar och blir uppbackade av trogna vänner? Jo, då blir det pannkaka.
Ordspråket "som man bäddar får man ligga" dök ju inte upp för intet.
Det måste vara det suraste äpplet den dansgruppen fått bita i och allt för en liten sk**t unges problemmakeri. Man borde ha fattat, Once a troublemaker, always a troublemaker!
Och det får nu den föreningen lida för, tragiskt med sant.
Fast å andra sidan hade man haft ett ordentligt ledarskap, så hade inte en sådan person lyckats infiltrera sig så.
Som tur är fungerar Los Copihues på ett helt annat sett, det är som sagt inte alltid lätt att leda en trupp, men i en 11manna styrelse så är det 11 röster. Vi kickar inte förtroende valda hur som helst, anklagar inte varandra för stölder lr personangrepp. Nä, 11 manna styrelsen är en trygg grund för denna föreningen.
Och det är det som gör att jag aldrig kan säga, det är min förening.
10 andra kan tycka helt olikt mig och då funkar inte lobbyverksamheten inte ngt bra.

Ja, det kommer dock fler överraskningar så håll ut haha.
Nu ska här jobbas!!

XOXO- The X-dancer!

Inga kommentarer: