måndag 8 juni 2009

Bad dax ....

Ja, är det ngt jag finner riktigt lugnande, så är det att ta mig ett bad.

Badbomber från Lush är riktigt lugnande, även om jag en gång måste ha badat så länge att jag fått allergi av det .... sådant händer bara mig!!!
Hela min kropp var fylld av prickar så som mässlingen eller röda hund, helt sjuk.
Då insåg jag att bad ska nog vara max en timme ... ... any way

efter denna dag så är jag verkligen värd ett långt härligt bad.
Jag o mamma var i stan i torsdags o hon köpte mig en badbomb, inte visste hon hur efterlängtad den skulle vara.
Jag vill hoppa i badet nu!
Tända lite ljus, ta med datorn o kolla på ngn bra film.

Idag var det en dag fylld av spänningar, även om spårvagnarna tappade sina spänningar så var de i luften(spårvagnarna var så sena o mkt fel på idag).
familjefrukost hos mamma o pappa, o sen var det dags att ta tag i allt.
Först skulle jag få "träffa" Oscar , min bror som jag så ofta var så arg på den senaste tiden.
Min bror som jag ofta ville ringa o prata med men lät bli eftersom jag ej visste vad konsekvenserna skulle bli.
Jag messa honom ett grattis på födelsedagen för ngn vecka sen, han messade ett tack ... ... lite senare o jag fatta inte att det var från han, o messade: Tack? tillbaka.


Han måste ju ha undrat vad jag höll på med ... ... ... ja, sicken tabbe .
jo, i alla fall, Träffa Oscar var det, hur känsloladdat som helst, hela familjen var där och två av våra gamla vänner som inte skulle kunna delta på begravningen, de fick chansen att ta farväl av Oscar.
Jag är en grabb som tål mkt, håller ut mkt, håller in mkt och har ett mkt starkt yttre, men det finns två saker som krossar mitt hjärta.
Min äskade mammas tårar och Valentinas tårar, speciellt när jag inte kan göra annat än krama om dem. My heart is so broken!!
Det är tur att jag har natten att återställa mig, för att klara av en ny dag.
Så jag fasar verkligen för begravningen, jag vill inte tappa det totalt …
ngn måste bära upp allt, känner jag ... ... ...


Oscars altare vid besöket

Ok, efter att vi besökte Oscar så tog jag med mig syrran för att ha stöd o andra synpunkter under begravnings planeringen, för det var den jag skulle planera idag.
Ibland kändes det som att vi var i sååå olika plan ... ... men vi hitta varandra o lyckades planera en riktig värdig begravning.
Jag måste säga att det är ngt av det svåraste jag gjort hittills i mitt liv, att planera en begravning är verkligen inte ngt som jag någonsin lagt en tanke på.
Att planera min lille brors begravning är en mardröm jag aldrig ens drömt om, men där satt jag tillsammans med min syster o planera hur fint som helst.
Styrka Andrea ;)

Den chilenska macho mannen tog över o känslor o tårar las åt sidan, här skulle det nämligen planeras.
Kista, bukett, kyrka, program ... ja allt.
o inte visste jag att jag även var en expert på att planera begravningar.
Sjukt.

En förvirrad Nando

nu är allt klart i alla fall, och i morgon får jag besked om när min älskade brors begravning kommer att ske.

det är inte klokt vad man får för tankar, att planera min egna begravning var det första jag tänkte på.
Samtidigt som jag satt o valde ut Oscar kistbukett så satt jag o tänkte på min kista o bukett o allt ... ... jag vet att det är en hemsk tanke, men då skulle mina nära o kära ha ngt att gå på om ngt lika hemsk skulle inträffa mig.

Det är så mkt man måste tänka på, kläder, tal, program, vem ska få äran att bära kistan, bilder, rätt eller
fel.
Allt får man balansera på hur vi vill ha det, hur mamma vill ha det o på hur Oscar kanske skulle vilja ha det.
så ni fattar min tanke om att planera min egna begravning ... men det får bli en annan dag, nu är det Oscar som gäller.

Det är en ny dag imorgon med nya uppgifter att ta tag i.
Badkaret är fyllt nu så det blir mkt relaxa nu ... ... ska bara slänga i ne badbomb först.

Splash på er!


PS.

Fonus var de sista jag trodde jag skulle ha ngt att göra med, men de har varit helt underbara.




Inga kommentarer: