måndag 29 juni 2009

Halmstad, ger mig tid att ....

Tänka till.

Jobbet
Vänner
Bloggen
Sommar
Ögonkast

Jobbet
Första dagen på jobbet, en mkt lång dag, efter en mkt lång helg.
Men det känns bra att vara tillbaka.
Att stå i bistron var verkligen skönt idag, inget jag egentligen gillar, men efter tre veckors frånvaro så kändes det som en perfekt start.
Man får träffa trevliga sommar resenärer, innan de är sura o vill checka in på hotellen.
Man träffar glada människor som gör sina sista arbetspass inför semestern.
Och ja, alla är så mkt snyggare under dessa sommardagar ....


SJ har verkligen saknat mig, kollegorna i alla fall.
Jag fick chansen att uppdatera livet med både Åsa och Sharmin, underbara tjejer!!

Vänner
Jag kan verkligen känna att mina vänner ger mig en kick!
Både dem på jobbet o de mer privata.
Ni vet det man pratar om med cirklar i sin krets, hur stor eller liten den inre kretsen är, hur öppen man är med sina vänner o vilka är ens vänner.
Min vänkrets är noga vald!
Mina vänner är från lika delar av samhället, kulturer, religioner och folkslag samt har dem i olika åldrar.
Men tre saker har samtliga gemensamt:
De är trevliga
De är snygga
och de har mig!


Bloggen
Många frågar varför jag bloggar.
Vad är vitsen med att ha en blogg.
Ja, bloggen är som en dagbok, eller hur man nu utformar den.
Många skriver om olika grejer, så som mode, barn, Schlager, jobb, sex, kärlek, makt, pengar, hobby.
Andra kritiserar, argumenterar, realiserar och fantiserar.
Några skapar rubriker, andra ger sig hän o ger ut allt om sig själva, andra skriver om sina tonårsbarn. O några undrar jag till o med vad de vill ha sagt, de är inte en gnutta roliga att läsa, nästan patetiska.
Några gör reklam för sina jobb och andra är mysiga och några är negativa.
Ja, man kan skriva om allt, endast skrivaren sätter sina egna gränser.
sen är det upp till var o en, Att följa eller inte följa.
Jag då?
jo, jag skriver en blandning av allt, med humor i sinnet och försöker beröra de som beröra ska.
Jag gör det för att det är kul o för att jag känner mig kreativ.



Ger en synvinkel på vad som nu är inspirerar, äh, jag har kul.
Tjäna pengar?? nä, jag får nog jobba lite hårdare i så fall hehe, men man vet aldrig.

Sommaren
Öppna dina ögon, sommaren är här!!!
Njut sola, bada umgås.


Vill du bara fika o njuta av solen på stan... Call me!!!!
Jag badar mkt sällan i de svenska vattnen
Jag är för lat för att åka spårvagn genom hela stan, för att se lite vatten.
O ska jag vara riktigt ärlig så är inte vågorna eller standraggarna de samma som i Rio.
Jag lever hellre med längan till min nästa semester, men jag glassar gärna runt i stan med en cappuccino mugg i handen ;)



Ögonskast
Ja, jag vet inte riktigt vad som fick mig att tänka på ögonkast.
Ngn snygging kanske eller bara mina innersta önskningar hehe.
Tror ni på kärleken vid första ögonkastet?
Jag tror på det, lika mkt som jag tror på den eviga kärleken, romantiken och mig själv.
och den första ögonkastet kan göra en galen.
Problemet är att det finns så många första ögonkast, ja, redan på morgonen haha.
har en mega stor spegel i mitt sovrum, så det första ögonkastet kastas alltid på mig själv.
ja, kalla det ego... jag kallar det för .... ..... min inre styrka.
så kolla upp alla o skänk ett ögonkast, speciellt till er själva.
själv ska jag slänga ett öga på Förhäxat(som för övrigt snart e slut!!!!) (min box asså).

Byebye från Halmstad, även kallad för bästkustens pärla!

Inga kommentarer: