måndag 22 juni 2009

Min bästa tanke ...

går till alla er som stöttat mig o min familj under vår sorg.
tack ;)

jo, nu e det så att det varit måndag idag, jag vet inte om alla hängde med på det.
O enligt mig så har måndagar ngt konstigt inte magiskt utan bara konstigt, liksom Måndag hela veckan.
Kanske för att veckan börjar med en måndag, o söndagar är ofta så lååånga o sköna(för mig i alla fall)
Igår var det så, jag spenderar mkt tid med min mamma, klart.
Även om hon får laga mat, sopaipillas (chilenska langos typ ... bara brödet då ) o greja lite extra.

Sopaipillas

Men jag vet att hon gillar att pyssla om familjen o det är så skönt med en "chilenska" familjetraditionen.
Då pratar jag inte om mamma lagar mat, städar o pappa jobbar, käkar o kollar på tv.(den finns överallt o ingen stans!)
Utan jag pratar om den varma biten, där det kramas, man skämmer bort sina barn med så mkt vård och kärlek.


Det här lilla extra som jag aldrig fattat som lilla extra, konstigt va.
Ja, det kanske är så att det är en unik grej i min familj, men jag tycker jag ser det hos flera latinamerikanska familjer.
Eller så har folk inte öppnat sina ögon o ser det unik ai sina hem, men sen så kanske det inte är så hos alla, nu när jag tänker efter ... ... ...


Besitos mamita linda!

Ja, klart att jag kan pyssla om mamma med, men barnen först va?!!?

Vi var på stugan under eftermiddagen, pappa hade grillat o mamma gjorde sopaipillas.
Jag satt o va patriotiskt o lyssna på spanska Radion ... tills jag upptäckte att det var Bolivianska radion, som chilenare vet jag ej hur patriotiskt detta är hahaha.
nä, men jag lyssnade vidare o drömde mig bort i solen ... till caporales karnevalerna i Oruro.
: dit, ska jag en dag!

Oruro carnevalen

Jag är så glad att det fortfarande finns drömmar att uppfylla, saker att prova och fina dagar att drömma sig bort på.

ja, o sen blev det måndag då, efter ett x-antal Förhäxat avsnitt ... nätterna är nämligen mkt långa än.
Jo, och då får jag reda på att Sofia fått en liten Elin, och Dörr Anna ( Dörr, för att hon fick plåstrats om efter att fått en dörr på sig) fått en liten Hanna.
så efter att umgåts med mamma o syrran idag så drog jag mig till östra, med Tina.

Tina o jag på BB, inte vårt barn dock hehehe

Tänk att livet och döden går så hand i hand, några födds och andra får gå vidare.
Ja, nya leenden skapas och man finner glädje i andras glädje.

Jag o lilla Elin.

Valentina väntar ett syskon med mammas nya familj, men det barnet har verkligen tagit tid på sig, så NATI, det e dags nu... alla har fött!!!
men stressa inte ... barnet kommer när barnet vill, det kan ju vara så att det är skrämt av alla grejer som hänt.
Karnevalen må vara rolig, fin o trevlig, men för oss som skapar karnevalen så är det bara reslutatet av stress, strees, ilska, och ständiga sömnlösa nätter.
Så klartatt bäbisen inte vill, det är ju en hård värld.
men det kommer att bli en mkt älskad bäbis, och vale väntar o väntar.
...
...
... den som väntar på ngt gott, (ni kan resten va?).

just nu... väntar sägen ...
och morgondagen.

Inga kommentarer: