lördag 20 juni 2009

Midsommar ... .... Alá Latino style !!!

Yes, även vi latinos har lärt oss att fira midsommar.

Vale

Familjen samlade sina nära o kära i mammas koloni stuga, eller vår sommar Château menar jag klart!
Och det resulterade i en midsommar med mkt mat, dryck o kärlek.
lite lekar o lite allsång( not!! ).
Sjunga är verkligen inte min starkaste sida o men vi sjöng med refrängerna på musiken som spelade o bara det, väckte liv på flera grannar.

Pappa o syrran tog sig en dans

Alla som gick förbi huset fick sig en GLAD MIDSOMMAR!!! kanske inte fullt glamoröst som det kan låta nu, här men any way, det är tanken som räknas, inte själva utförandet.
Det är så skönt att kunna luta sig tillbaka på just den meningen.
inte för att jag brukar vara killen som dåliga utföranden, men ibland har man faktiskt inte beräknat med allt.Cam o jasper firade med oss

O på tal om beräkna.
Alla skulle ha med lite mat o så, gissa hur mkt det blev.
sallader o grillkött ja, till o med en midsommar tårta fanns på plats.

The Cake!

Trotts att jag mobbades för mitt mitt icke svenska pass, så måste jag säga att det var en av de bästa midsomrar jag firat sedan min ungdom.
O hoppas att det nu blir en tradition.. ... lite i alla fall.

Tina, Nando o Agrons kusin, Heineken!


Tack alla för ordet o glad midsommar!!!!

P.s 1.
jo angående Agrons kusin, på hans ledighets ansökan så skulle han fylla i anledning till ledighet, o Agron skrev: min kusin Heineken komme på besök!! Kreativt o sååååå bäääst hahaha.
So my style agron!!

P.s 2 ... förra året hade jag en del ett o en del två på mitt midsommar firande.. vad händer idag tro?

2 kommentarer:

Belinda sa...

Hola Nando

Ville bara säga att du är fullkomligt härlig, ändra dig aldrig :) Love U, Belinda

Nando´s Mind sa...

Gracais Bonita! ;)