tisdag 30 juni 2009

En ny stjärna har fötts ....

Och nej, det är inte mig själv jag pratar om nej, nej, nej ... mer om denna stjärna lite längre ner i inlägget.

Jo, idag vakna jag i Halmstad, det kan bero på att jag somna i Halmstad.
Ibland känns det riktigt skönt att ha kontrollen.
Jag vakna kl 04:20, den kontrollen har SJ.
Jag får bara försöka göra det bästa av situationen.

Nando kl 05:20

När jag väl kom hem kl 07:00 så upptäkte jag ngt som tydligen stått där ett tag ... o rätta mig o jagharfel.
Är det inte Hous öga ... mitt i gamlestan?

Horus Öga?

Why?? o varför vet jag inte ngt mer om detta?
jag får helt enkelt kontakta byggnadskontoret eller parkcentralen o ta reda på vad Horus öga gör här.
Ja, helt plötsligt känns det riktigt tryggt att bo i Gamlestan.
inte för att jag känt mig otrygg.
Jag har googlat!! och Horus öga (Wedjat; även Ras öga) eller (”Udjat”) är en fornegyptisk symbol för vaksamhet och gudomligt skydd.
Gudomlig skydd, I´m Safe, Wuhu!!

Ok, nu till den lilla stjärnan!
Det är Valentinas lillebror, Nicolas.

Nicolas
Sååå fin!!
Ja, det är bara att gratulera föräldrarna, jätte fin bebis.

Mamma, Pappa och Nicolas

Och nu har Valentina fått ett nytt kall i livet.
Det glädjer mig .... .... eller ska jag vara orolig över att hon nu är stora syster??!!??

En glad Vale o en orolig Nando

Nä, jag bara skoja, min lilla jobbiga sjuttonåring kommer att klara detta bra.
Hon har tydligen redan visat var skåpet ska stå, o så länge det är mammas skåp o inte hennes egna så är jag glad.
Barn, barn, barn ... ... det är ett under att jag ej har fler gråa hårstrån än de jag redan har.
Även om just denna sjuttonåring har ganska bra koll på läget så slutar man inte oroas.
Och trotts att konflikthanteringen med henne inte är min starkaste sida, så tror jag att hon fått ett bra grepp om livet.
Livet ... ja denna skörda liv.
Det knäppaste är att hur förberedd man än är på livet, så slutar man aldrig bli överaskad.
Var dag har nya hinder att ta sig över, nu pratar jag naturligtvis inte om att mitt liv är fullt av hinder, utan mer om de vardagliga sakerna.
Komma i tid till jobb, ringa sina vänner, få tiden att räcka till, njuta av livet på bästa sett.
Räkningar ska betalas, kärleken ska hittas.
Ja, kärleken ... vad i Hel ..... te hände med den.
Har han somnat?? kan ngn väcka AMOR!!!
ja, ni ser ... livet har sin gång.

och nu ska ett nytt litet barn guidas i livets gång.

På tal om gång, jag går gärna, men åker hellre bil.
Ngn som vet detta är Lotta potta, hon som kallar mig vuxen hehe.
Som den gng då hon krocka o de bad henne ringa en vuxen... ... hon ringde mig.
Killen som inte har körkort, noll koll på trafiken, festar järnet o bråkar med sjuttonåringar ... ... det e vuxet det, enligt Lotta i alla fall!!



jo, any way.
ja, åkte lite med henne idag o råka hamna i en rondell ... ... o här i Sverige är det inte som i Norge.
Där det står skyltar med "max tre varv" i varje rondell.
Betyder det att man får ta hur många varv som helst?? eller borde alla svenskar veta att här hemma är det bara ett varv runt rondellen.

Orolig lotta??

Oroliga förare!!

ok, jag är glad att vi tog oss ur den knipan ... jag, lotta o bil asså ... funkar så där bra!

och så har yttligare en dag gått, o nu går jag o lägger mig.
Hemma!!

Inga kommentarer: