lördag 22 augusti 2009

Allt blir inte som planerat !

Fredagen skulle gå i Bowlingens tecken o i goda vänners sällskap.
Men planen förändrades totalt när tiden hade kommit för att hämta min bror magasinerade saker.
I ett lager på Hisingen låg min brors lägenhet uppdelat i två gigantiska trälådor.

One of the Boxes

Det var riktigt fascinerande att se dessa korridoren fyllda med lådor, o i alla lådor låg det ett hem.
Några såg ut att varit där i flera år, andra var tydligen nyss tömda.
Jag tror dock inte att det var de dödas hem utan även folk som bara ville, eller var tvugna att magasinera sina saker.

The Bearing!

Det hårda arbetet satte igång o jag, Nando, gjorde det jag är bäst på i sådana situationer.
Alla måste ju dra sitt strå till stacken eller hur.


The Boss??

Ja, det fina ordet heter delegera, andra kanske skulle kalla det bestämma eller bossa.
men tro mig, skenet bedrar, jag skulle aldrig bestämma eller bossa.
Bara planera och delegera!

The coworkers

Ja, det e alltid roligt när denna familjen ska göra ngt.
Ja värsta äventyret!!
Flyttbilen var ju den mista jag någonsin sett, Jössös, hade alla glömt att Oscar faktiskt haft en lägenhet, fylld av sina egna grejer?
jag vet faktiskt inte hur många ggr de fick åka ... ... jag åkte bara en gng.
O tro mig ... det fick räcka för mig.


Ohh no!!!

Ja, resan var kanske inte den tråkigaste egentligen, resultatet blev ganska rolig(se det på FB).
jag kände mig lite som en mexikansk ILLEGAL som ska över den Amerikanska gränsen.
Det o lite drama gjorde en sektion av 60 bilder ... ... som ska ses i fyllan tror jag !!

Hot in a van??

Först försökte jag se hur snygg man(jag) kunde bli i denna atomsfären ....
Men det funak så där bra, så då var det lika bra att ta i lite till.


En skräck färd!

Hmmm, sa jag att resterande bilder finns att skåda o kommentera på min Fb haha.
Ja, jag hade tråkigt, men resan blev riktigt utmattade ...o utmanande hehe.

Min far.

Vad skönt att det inte var de Amerikanska gränspoliserna som öppnade o släppte ut mig.
Ja, o sen fanns det bara en sak kvar ... ...


The Payback Time!!

Ja, när allt var över så var det bara att ta tag i alla grejer ... som fortfarande finns över allt i min lägenhet.
Oscars lådor var fyllda av minne, brev, bilder, hans syn på hans liv ... ... ja, jag hitta en "memoar".
En berättelse skriven av han själv, som var en del av hans rehabilitering.
Som en repad skiva så hörde jag hans ord i mitt huvud om och om igen fast det var jag som läste om o om igen.
Bilden av min bror liv klarnar upp mer för mig, hans kamp, hans vänner, sveken, familjen m,m
Jag inser sakta att min bror kämpat i det tysta, en hjälte som förgäves simmade motströms.
Saknaden av min bror tycks inte bli mindre.
Ja, så istället för en ute kväll så blev det en känsloladdad hemma kväll.

Och Oscar förblir högst närvarande!

Te extraño mucho!!

Inga kommentarer: