måndag 24 augusti 2009

På väg hem

... finns det inte mkt folk på tåget.
Jag har 51 passagera av 262 möjliga, så ja ... kan ni eran matte så ser ni att resan blir den lugnaste på länge.

Så då tar jag chansen att ... ... ... reflektera över saker jag upplever.


Tågvärden 2009

Jag ler av glädje, inte för att tåget är en timme sen utan för att dagarna kommer och dagarna går.
Jag ser folk runt omkring mig som är så bittra att de är surare än citroner, människor som lider av sin vardag och ser inget ljust i sitt liv, lite tragiskt men så sant.
Vad som gör dessa människor så bittra vet jag ej, men när resultatet av deras bitterhet går ut över alla andra runt omkring, ja då blir det lite för mkt.
Kanske har de drabbats av sorgen av att förlora en bror, om inte så kanske de helt enkelt ska byta jobb.
Jag vill minnas att jag alltid sett livet från den ljusa sidan, och vem lever ett bekymmersfritt liv??
Dagens I-land problem är grejer som vi ej har tänkt oss, som att hur ska jag klara mig utan mobil??
Hur i sjutton fick folk tag på mig före 1994?? ... Yes det var då jag skaffade den första mobilen.


Svininfluensan??

Det är det första folk tänker på när man drabbas av hostanfall ... o jag gör detta just nu .
Och nej, det är ingen Svininfluensa, vad jag vet.
Vi är ju bra utsatta så sett, men ... nej, jag har inte tid med Svininfluensan.
Vem har tid med det?
O vem har tid överhuvudtaget??!!
Det känns som att alla är så stressade nu förtiden.
Det här med att vara hemma efter jobbet och umgås med familjen, det ser jag inte lika mkt längre.
Visst umgås jag med min familj, men att sitta hemma o njuta av en middag en vardag ... It´s a nono.
Vale o jag har nog inte njutit av en hemmamiddag ... på evigheter ... o med tanke på att jag ej ätit sedan 1980-talen så ja .. ni ser ... haha.
Nä, men inte för att jag ej har tid, hon är sjutton, och även dessa små liv har fullt upp.
När hon ska laga mat så är hon så stressad att hon ringer Pizzerian, inte konstigt att jag går upp i vikt!!
Nä ni, det e annat än vad jag var, när jag var sjutton.
Då var det middag på kvällen för att sedan gå ut o träffa polarna igen.
Ja, o så gick min ungdom ... ... nu e jag glad om jag ser Vale en stund i veckan i alla fall.
Hör du det VALE!! ... mas en casa porfavor hehehe.


Things that make me go hm!!

Ja, vissa saker är riktiga tankeställare.
Folk som skämtar friskt om homosexualitet på ett nästan lite nervärderande sett, måste vara bra osäkra på sin egna sexualitet ... ... eller?
Varför skämta om ngt man ej vet ngt om?
Ja, det e sådant som får mig lite ur balans.
Jag ej ju lagom kaxig så det e inget lätt match grabben får, men att ens utsätta sig för idiotförklaringar.
Ja, man kanske ska tänka sig för istället för att tänka efter?!!?

Ring Ring

Ja, ett försenast tåg kräver många samtal, och dagens resenärer är ganska lugna.
Det tyder på ett bra utfört arbete.
Förseningen kan vi ej göra ngt åt, men att informera resenärerna om allt som berör deras resa enda fram till slutdestinationen gör att lugnet tar över o alla får en behaglig resa.
Skönt va! ;)

Morgondagen?!?

Ja, jag kan bara konstatera att det finns en morgondag.
Hur den blir, kan jag ej förespå.
Jag kan endast göra det bästa av det, o med tanke på att det är löne dags så känns det som en shoppingrunda är befogat.
Jag kanske blir klokare och får ngt vettigare att skriva om.
Så fram tills dess.

Peace, love and understanding!

1 kommentar:

Anonym sa...

Mycket bra skrivet....hatar alla jävla I-lands problem o sura människor......stackare!!!!!
kram nina