tisdag 25 augusti 2009

TODO

Ja... det var det sista jag tänkte på innan jag somna gott igår.
En, TODO (Eng) lista.
Det skulle underlätta min lediga dag, tänk att ha ledig utan att veta vad man ska göra.
Egentligen ska det stå .. "utan att veta vad man ska börja med" för det e min verklighet.
Jag har mkt att ta tag i o ja ... jag borde skämmas men jag har låtit Facebook ta över mitt liv helt.
Jag gör numera ingenting om inte FB säger det.
Jag sysselsätter mig med att kolla upp hur jag är, hur jag borde vara, hur jag kan bli, vem jag ska gifta mig med, vem som är kär i mig och om jag har emotionella problem.
Ni ser, jag behöver Facebook!!!
Jag har även blivit upplyst om vad jag är ett snällt ex, om vad jag borde dricka, hur bra vän jag är, om jag elak och om vad mitt barn borde heta.
Jag kan även informera er om att jag är en bonde i högsta klass ... asså inte bonne bonne utan FB-bonde ... ja, vad ska jag göra, det är ingen jävel som gjort ett spel för att sälja och köpa Aktier eller för att äga ngn Köpcentrum, Jag tror faktiskt att jag skulle vara så mkt bättre på det.

Any way, FB hjälper mig att hålla kontakten med mina nära och kära, så som, min syster, min mamma och min dotter.
ja, det e så våra relationer ser ut nu förtiden.
Förutom att sjuttonåringen håller sig ganska långt borta från mig, kan detva att hon tycker det e pinsam ... ... vad?? Hon borde vara glad att jag inte är ngn fjortis eller ngn Emo-Kid.
lika så med att jag inte kan ett skit om UFO, eller fotboll.
Hon borde vara stolt över att jag är alvprinsen Legolas och att jag inte alls är självmordsbelägen, CP eller ngt Mongo,
Jag funderar fortfarande på att göra en"är du bra i sängen"test för det behöver jag verkligen veta.. ...NU... men jag samlar mod.

Nä, en TODO lista skulle vara bra.
För då slipper jag ångesten av alla dessa tester och styrningar övermitt liv, mitt liv som just nu består av "när jag inte Facebookar hemma så gör jag det hos mamma"dagar.
Sjukt sjukt.

Jag beundrar alla människor som inte bara har en TODO lista, utan även fullföljer den.
Jag behöver växa upp!

FACEBOOK TO U ALL!!!

2 kommentarer:

mami sa...

Aha jag trodde att du var vuxen!!!

Nando sa...

Men lilla mamma .. .. .. jag är den nya Peter Pan hahaha