tisdag 11 augusti 2009

En tråkig dag ...

Måndag trodde jag men nej, det e Tisdag och tråkigt.
hur kommer det sig att en tisdag kan vara så tråkig??

Ni vet en sådan dag när man vaknar ... ... man har en konstig magkänsla.
Ångesten kryper in och hela jag fylls av vemod.
Lägenheten känns stort o tomt.
Vädret så tråkigt.

Äh jag loggar in på nätet, och youbatubar några ballader, för att hitta en annan känsla i kroppen.
Loggar in på QX och får värsta backflashen.

Caramba!! alla har inte haft en bra helg, och då minns jag hur min vän kom till Gretas i lördags med ett blåmärke, fick höra historien och jag skaka på huvudet. Hur kan folk blir så till sig vid en vänlig kram??!!??
Ok, det var fest och jag reflekterade inte så mkt mer över händelsen ... ... tills idag.
för jag får läsa artikeln om hur hatbrott drabbar mina vänner.

Följ länken : QX

Jag får rysningar i hela kroppen, hemska tanken "det kunde ha vart jag" rusar genom mitt huvud.
Man blir ju riktigt rädd, tänk att en vänlig kram kan framhäva värsta osäkerheten hos andra.
Jag lider med grabbarna som råkat så ut får så mkt ignorans.
Jag hoppas att ni repar er, finner kraft och ork.
en artikel som den på qx borde synas ute i pressen, just för att påvisa alla som tycker att det inte behövs ngn pride festival.
Att hatbrott fortfarande begås, även i stor städer som Göteborg.
Och det är inte OK!!!

Nä, nu blev jag lite förbannad.
får gå upp, stänga fönstren, tända ett ljus för brorsan och sätta på lite samba.
Duscha bort ångesten och få upp min styrka.

So, more power to u !!!

p.s
En fjäril flög in i mitt siv rum .. o jag har för mig att det ger tur.
se, det blir genast mkt bättre, C ya!

Inga kommentarer: