söndag 2 augusti 2009

Lördagen är dagen att minnas ...

Ja, verkligen ....
men först kommer fredagen .... och livet är en fest.
Ja, Pridens alla fester kan man inte delta i , så då får man välja efter tycke o smak.
Jag valde att se på Mr Gay Sweden ... mest för att ha ngt att titta på haha.
Ock lilla mamsen fanns på plats denna fredag kväll.

Är det fets eller?


Kandidaterna till Mr Gay Sweden


Favoriten ... ... vann dock inte :(


Malena gjorde entré, och brände av sin låt ... två ggr!

Ja, vad säger man, festen var la ok.
Malena var snygg, men sjöng hon på riktigt eller var det playback? o spelar det verkligen ngn roll.
Många glada o många besvikna.
Mr gay då, äh ... det kändes som att det var avgjort långt innan uttagningarna ... ... det e andra året folk känner så.
Men varför ens bry sig? det var ju kul i alla fall ... ... ... o jag kan nu garantera er om att alla grabbar inte tänker på snygga kallingar!

Ja, då är det bara Paraden kvar. och hela mitt inre fylls med ångest ... ... ska man eller ska man inte.

Jag slår upp mina ögon o ser ljus ... men ingen sol ... o shit, jag hör regn.
Nä, ingen parad.
Kl 08:00 sprang jag ut för att sola, stängt
Jag gick vidare för att kolla när affärerna öppna kl 10!! shit igen bra start på dagen.
Hämta mamma från sitt hotell o käka frulle ... nu fanns det inget mer jag kunde göra åt den här kroppen.
Upp o fixa sig ... nu e det PARADEN som gäller.
Jag var inte ensam så det borde funka bra.
Vi låna Los Copihues dräkter o skulle stå framför QX-vagnen.
Det var första gng jag gick på paraden o tionde året jag deltar.

Så här blev resultatet ;)

Mamma gick med Gossip o tog emot mig vid finalen ...

SE, ingen kan ana att vi inte orkar mer, ONT!!!! men fanvad kul!


Mamma o Pappa på Paride Park.

Ett full park

Mamma köpt emig tofflor ... skorna ligger på rummet ...

Agrons kusin, Heiniken, fanns på plats!

Ja, Lördagen är dagen att minnas ... och ja det är bra att alla drar sitt strå till stacken.
Man är inte starkare än sin svagaste länk, man skapar inte broar genom att stanna hemma.
Och nej, man behöver inte ta på sig en outfit för att delta, hell man behöver inte ens vara gay för att delta.
Att visa sitt engageman i samhället är bra, o det borde inte utesluta andra.
och visst kan det kännas som att Priden är ett Komerciellt gippo, men fakta är att det e så mkt mer än vad som framkommer ... ... inte för att jag deltar i ngn av övriga aktiviteterna.
men det finns en hel del tunga ämnen som berör många.
Man kan inte engagera sig i allt, men att sötta o backa upp ... yes det e PRIDE det.

Tack mamma för ditt engagemang!

Ja, lördagen är en dag att minnas från dag till kväll och från ingens stans så finner man minnen.
Jag somnar nöjd och allt känns tryggt.
Vaknar upp o inser att livet har sina goa stunder, kroppen fylls av glädje och frukosten lyser med sin frånvaro.
Men det spelar ingen roll, så här vill jag vakna vardag.

Lingköpng nästa!!




Inga kommentarer: