onsdag 19 augusti 2009

Nu har det hänt igen ...

Jag kommer hem från jobbet, får tid att andas, återhämta mig, reflektera över min vardag, öppna posten och när jag ser ut genom fönstren (som e riktigt skitiga) så ser jag det.

Det som inte kunde hända har hänt!!!
En växt har dött.
Jag ba: men hur??!!??
ok, jag har inga gröna fingrar, det vet jag, men just därför så skaffade jag växter som skulle klara av en icke gröna fingrars man ... men icke sa nicke.

En växt mindre

Ja, jag kan inte låta bli att känna mig lurad, men sen så kom jag på en sak.
Jag har varit hemifrån i 5v, inte konstigt att den dog ... ... kanske.
För alla de andra(2st) klarade sig ... kneping.

Nä, jag får släppa detta just nu.
Det finns lite viktigare saker att ta tag i.
Som posten!
Räkningsperioden har startat o det e ju inget främmande, alla får dem, vare sig man vill eller ej.
Jag har planerat att gifta mig rikt så jag slipper detta bekymmer ... ... frågan e la bara med vem.
Ska jag köra en riktigt Anna Nicole Smith?? Yes, just nu känns det som att det e värt att fundera på.
Jag fick nämligen upp en räknings för brorsans dödsbo.
o det står klart o tydligt, Diazs Dödsbo ... jag får kalla rysningar och en Flashback till den 5 juni 2009.
Fy, ett datum som ständigt kommer att sitta i mitt minne.
Dagen då min bror gick bort ... ... ... jag öppnar brevet ... Senare.
Ibland vet jag inte vad jag ska göra för att ha min brors minne vid liv på bästa sett.
Jag har satt upp bilden som var på Oscar kista, ett kors som Valentina fick under begravningen, och rosen jag klippte från hans bukett o satt upp allt i min hall.
Oscars bild blir då alltid det första jag ser när jag kommer in och det sista jag ser när jag går ut.
O det känns tryggt.

Vakande över mitt hem

Ja, mitt hem ...
man brukar inte reflektera över hemmet så mkt, men just nu fasta mina blickar på ett akvarium
som råka bli kvar hemma.
ja, den haren fisk i också.
Tur eller otur??
ja, det sägs la att fisk i hemmet ger otur ... o när jag kom på det så satte googlandet igång.
Vad ska jag göra... jag vill ju inte ha otur, det räcker med att jag e singel!
o yes, Jag e skrockfull, ja till allt som alla nadra tror påmed haha.
gissa om jag trampar på A-brunnar ... svär åt katter, helst jagar jag dem o slänger ngt på dem.
Stegar eller en massa andra konstigheter.
dete inget jag går o funderar på... det faller sig ganska naturligt.
parfym, plåmböcker, skärp ... ja allt som har viktigabetydelser.
Så fisk i hemmet var det ... ... ...

Fisken utan namn

Ja, efter många olika sidor, så har jag kommit fram till att det inte ger otur.
o det tackar jag Fengshui.
Fengshui bygger i stor utsträckning på läran om de fem elementen och tankar om qi, en kraft som ofta översätts till "livsenergi" och som, enligt de som tror på dess existen, finns både i människor, djur och naturen.

Så skönt att veta!!
Jag har nämligen inrett mitt hem efter denna läran ... ... i den största mån det går.
O blandar jag ihop de olika skock grejerna så klarar jag mig i all afall.
Vatnen måste bara vara rent .. .. jämt!
så inga fler 5v borta hemifrån hedan efter.

Ja, nu kan jag slapna av.

Så gott folk, Relax I´m safe!!!

1 kommentar:

Puff sa...

Nandooooooooooooooo har du skaffat Fisk va roligt jag kan ge ett namn förslag Novajunior najs va???