måndag 12 juli 2010

Jaa en Fläkt !!

Caramba säger jag bara, i denna Rio-värmen utan vind, det tar allt på krafterna.
så en fläkt är i sin ordning !! o Pronto !!!

Ja annars så får man glädjas av de små sakerna här i livet, små sms från vänner o lite annat smått o gott.
En stockholmare messade om sol o bad imorgon.
Hej, vad gör du imorgon, jag vill bada ....

Skulle jag ?!!?!!?
mitt svar : Jaha a då är jag upptagen hahaha.
Jag badar inte i svenska vatten o visar mig inte i badbrallor med min grill kagge.
men äta ngt lätt kan jag göra.

Om ingen ser tänker jag nu hehehe.

hon frågar om jag skämtar.

HAR JAG NÅGONSIN SKÄMTAT NÄR DET GÄLLER MIG ?!?!?
Här se rman hur lite folk ibland känner mig.

a jo en annan rolig ... jätte rolig men egentligen inte så rolig grej.
Mamma var på besök, och när hon kommer in i köket så skrattar hon.
Why? tänker jag, vad e det som är så roligt ...
Mamma : Men Nando, har du börjat att Printa ut maten nu?? hahahahaha
ja just det, min skrivare är i köket .. ..

  En ren spis, En ren micro o min använda Printer

japp, så nu e det diet a lá Print som gäller !!

Nä, men nu när karnevalen är över så är det nästa stora grej Pride 2010.
Jag vet ej om jag ska gå i paraden, men hur det än är så vill jag få plats i mina kläder så ja... det e bara sätta igång, mamma visste nog inte hur mkt printen kommer att användas nu hahahaha.

  Stockholm Pride 2010 !!

JA, Priden vad är det för mig ?
En chans att ta på mig i änglavingar och dansa på ett flak ?
Eller hur politiskt ska allt vara egentligen?
Jag anser att Pride är som vilken annan festival som helst, likasinnade människor träffar för att gemensamt umgås, dock så tältar vi inte !!
Eller absolut inte jag, det överlåter jag till andra festival nissar, som de som går på Roskildefestivalen.

Men hur mkt politik och andra märkliga värderingar man ska lägga på festivalen är nog upp till var o en.
Förra året hade jag värsta diskussionen med en släkting som skulle ha en polare som skulle gå i paraden.
Det var inte första gng han deltog, men det var första gng han hade en ny dräkt, han skulle komma till paraden o dela ut flyers om den hyckleri som paraden stod för och hans stolthet som Latino och stå för det han tror på.
Att gay livet är mer än paraden och att Paraden borde ha en mer politisk ståndpunkt.
Jag bara snälla : politik har folk 364 dagar om året, förutom pride park så finns det mängder av andra kanaler för att förespråka det han gjorde.
Jag har deltagit i  .. ..hm vet ej hur många parader, varit en stolt Latino alla ggr, varit med i hur många tidningsklipp, Tv program och utan att säga ngt så framkommer det ett tydligt budskap.

ALL KÄRLEK ÄR BRA KÄRLEK.

så min släkting fick sig nog en liten tanke.
Enligt mig så är hycklaren den som deltar i paraden utan att stå för den !

oj, vad seriöst detta blev.
förresten, det blev ingen fläkt, jag glömde bort att köpa en .. ..

 Lite rosé med kusin på Ruby´s top bar!

tog lite rosé på ruby´s top bar istället hehehe.
men med tanke på att det regnar nu så e det lika bra ju hehehe.

mer rosé åt folket !!

1 kommentar:

Anneli sa...

Du har så rätt så rätt käre vän! Stå för den du är i änglavingar eller inte och var stolt oavsett om du röstar rött, sopsorterar eller tar ett glas rosé en måndag ;) Var alltid stolt för den man är och låt andra veta att man är det och Pride festivalen förknippar jag med personer som vill visa sin samhörighet ( utom Nando som vill visa sitt Sixpack ;)) Alltid lika kul att läsa din blogg <3