tisdag 27 juli 2010

Ring klocka ring

Det var inte detta jag tänkte på i morse, när jag vakna av min underbara ring signal.
nej det var mer ... #&a.. piiip ... mp;//!!! ---- ugh@!!!<--!!!
Livet är ju fullt av  upps and downs.
 Skönt med censur.
Jag har på senare år lärt mig att ta distans och grubbla på vad var det som gick fel?
Hitta lösningar, förbättringar.
För när jag gör ngt så vill jag att det ska vara till 100% , även om jag ibland kan vara rätt impulsiv så tyder inte det på att jag funderat på ev konsekvenser.


Men kl: 04.45 på morgonen så e det lite svårt att vara objektiv.
- Hade jag inte varit vaken till kl 02.00 så hade det inte varit så jobbigt att gå upp kl 04.30.
- Hade jag inte haft tre veckors semester så hade det inte varit svårt att somna i tid.
shit !! 
ja helt plötsligt så känns det inte rätt att sitta o grubbla för mkt på problemen.

Så jag förblir glad med tanken av att ha varit ledig i tre veckor, 3 underbar semester veckor med bröllop som den största höjdpunkten. 

Så då vore jag helt dumt i att ångra min semester bara för att jag var lite trött när jag vakna.


 WAIKI PAIKI !!

Nu har min klocka ringt tre ggr redan, undertiden jag bloggat.
och visst är livet fullt av små " wake up calls" o även om den klocka som ringer nu inte är värre än att brandkåren kommer om jag ej kollar den så är det inte den viktigaste.
Det e inte the wake up alarm som ringer, utan min spis klocka så jag ej bränner riset .... igen.

 I lågor !!


Ja ibland känns det lite svårt när man leker med elden, o det är då man ska ha koll på om det ringer en klocka..
jag klarade det .. .. nu känns det som att inget kan hindra mig.

Ja, så nu kan jag luta mig tillbaka, med ett liv som är som riset, näst in till perfekt.
Lite krydda på det och jag e fulländad.

 Perfektionism







Inga kommentarer: