måndag 26 juli 2010

Pride and sex and the city

Yes, det e Pride .. .. Happy PRIDE !!!
Vad det har med sex and the city att göra, är inget jag tänkt blogga om, förutom att jag faktiskt ligger på hotellrummet o kollar på sex and the city .. .. så bra va !!
 Sex and the City .. ... är det Stockholm nu då?

Jag vet egentligen inte vad det betyder för folk utanför gay rörelsen.
Pride asså, häng med nu !!!
Ähh vad fan, jag vet inte ens vad Pride betyder för mig.
Förutom den extremt glada flaggan så a det e la egentligen ganska enkelt.
Upp till stockholm träffa sina vänner, festa ordentligt och delta i paraden .. .. .. yes it´s simpel !!

Happy colors !!

men vad enkelt är för vissa kan vara svårt för andra.
Idag är Pride enkelt för mig, det känns inte ens att det är jobbigt med Pride.
eller ja, förutom när vi pratar om de kilon som måste tappas för att visa upp sig i årets outfit.

 Angel 2008

För pride är för mig precis som queer festerna var .. .. fullt av prestationsångest.
Men för 12 års sen var det nog en annan femma .. .. .. o jag tror att om man tar sin egen tid så kommer dagen då det e enkelt.
men men, alla har ju inte samma förutsättningar.
jag har vänner som än idag inte kan prata med sina föräldrar för att de tagit avstånd för sina barn.
jag har vänner som är adopterade och inte kan prata med sina föräldrar för att de tagit avstånd från sina barn .. .. .. så vad e det för budskap vi ska ge våra barn?
Och det e la där tanken med Pride börjar, ge folk en bild om att det är ok med Pride.
För Pride är att vara stolt ... o gay betyder glad. .. . så mina vänner be Pride and Gay .. .. .. It´s okay !!


ja, för mig blir det det en annan femma, ni vet den prestations ångesten hjälps inte av en big mc &co.
o det e precis vad jag stoppat i mig ... sexpacken uteblir .. .. inte för att jag någonsin haft ngt sexpack, men men, i år passar jag bäst i kläder, o då känns inte priden så angeläget.
det finns ju andra som kommer att vara änglar, eller vad de nu hittar på.. .. .. så jag överlåter den ångesten ta på ngn annan.

Angels 2009

så jag för blir Nando o att vara Nando känns gött för det finns inga måsten  .. .. I´m free !!

ok, nu får jag ta o somna, ska upp o jobba imorgon kl 5... så natti natti.
oj, ett avsnitt med sex and the city till ... I´m so gay ... hahahahaha

Inga kommentarer: