tisdag 5 oktober 2010

Breakfast at Comfort´s

Ahhh yes, frukost på hotellet är ju som att vakna i en dröm.
Och även om jag inte gillar Comfort som hotell, eller receptionisternas dåliga service anda så är Breakfast at Comfort´s en helt annan erfarenhet.

Ja det blir som en kärleks historia mellan mig och min frukost bricka, inget annat spelar roll.
Alla runt omkring mig bara försvinner och jag tar mig tiden av att njuta av varenda tugga av min härliga frukost.






ja o efter en underbar Breakfast at Comfort´s, så är det dags att återgå till det vardagliga.
Kommer man fram till Stockholm kl08:45 så har man varit uppe sedan kl 07:00 MINST !!
så vad när alla andra normala går upp så går jag o lägger mig.

Ett av de större rummen.


Men det känns skönt att höra en annan gäst som inte jobbar på SJ stå o beklaga sig över att hotellet "lurat" henne på utsikten, på rummet ja, på hela vistelsen.
Jag bara tänkte: vad skönt, det är inte bara jag .. .. o det bästa av allt, det är inte bara mig receptionisterna är otrevliga mot.
Jag är inte så arbetsskadad, ja, jag jobbade på hotell och receptioner i över 10 år.
Ja, men en sådan positiv tanke så var det dags att sova och vila upp sig.

Att vakna upp i en säng på ett hotellrum, ger mig lätt en känsla av semester .. .. men icke sa nicke.
Jag jobbar, och nu var det dags att möta de mina, käka lite lunch, fika och umgås lite innan det vardags att jobba hemåt.

Angelica, the cousin, är ju en frisk vind, alltid lika kul att få träffa henne, umgås med henne och få ett gott skratt, även om det kan vara mig vi skrattar åt.
Men det är nog ofta är det faktiskt henne vi skrattar åt hehe.


Ja, ni ser, hahaha


 ja, sen skulle jag fika med min tia, en tia som trotts sina svåra besvär är super aktiv.
Hon går på demonstrationer, kämpar för orättvisor ja, allt som är värt att kämpa för, en sann kämpe.
Ibland kan jag tycka hon kämpar för mkt annat, hon borde tänka mer på sin egen hälsa o välgång.
Men att få in det i hennes huvud är som att prata mot en vägg.
Any way, vi skulle fika och sen delta på den här Antirasistiska demonstrationen på Sergels torg.
Så Angelica lämna mig och jag begav mig mot Sergels Torg för att stå bredvid min tia mot rasismen.



Ja .. .. i början var det nästan bara jag mot rasismen ....


men lagom till kl 17 så var det mkt bättre ...

Men jag leta o leta efter min Tia, ringde o messa henne, köpte mig en kaffe mot kylan och väntade lite till.
Inte utan min Tia !!

Ja, jag fick delta i min ensamhet, men med tanke på att de många tusen Pers som samlats så var det helt oki.

 Skönt att se att Stockholm också är med i tiden!

Min tia tycks inte ha kunnat ta sig hemifrån, hon messa mig senare att hon skulle vila o somna .. . Vakna lagom till nyheterna eller, och det e hel t oki för mig.
Vila o ta det lugnt hehehe.
Men det kommer inte att spela roll när jag ska spela på mina kort, nu har jag ett ess hehehe.

Ja, sen var det hemgång och sova i min säng och så ser ofta mina dagar ut, jag e lite här o lite där.
Gör nytta ibland, men för det mesta finns jag bara.

No stress, det säger jag bara !!!

Nu blir det Breakfast at Nando´s

byebye ;)



Inga kommentarer: