onsdag 6 oktober 2010

Inte okej !!

 Ibland är det inte okej med saker o ting.
Som t.ex att inte komma ihåg koden till sin nya Iphone !!

KODEN?!!?
Hur ska man ha kolla på de sina om man ej minns koden ??
O hur många ggr kan man skriva fel?? tänk om den låser sig?
Hur får jag upp låset då?? hur ska jag kunna ringa mamma??
a det e inte Okej !!!

Och en annan grej som inte är okej, är att nu när jag köpt mig ett par nya skor och en bil så e det inte okej att hitta ett par stövlar som kostar det samma som dessa två ihop !!

NK pris 4.498 SEK

åhhh det e inte okej, inte när jag vill ha dem !!

Ngt annat som inte är okej är dagens busschaufförer !!
Ibland så undrar jag vart vi är på väg, utvecklingen verkar tar ett steg bakåt ibland.

Jag har ju i och för sig inte åkt buss på evigheter, a det var typ tidigt 90-tal då jag åkte buss som mest.
Annars så e det spårvagn, o i det senaste en massa tåg.
Och jag måste ge de flesta buss chaufförerna en känga !! (inte den dyra från NK då hehe)
och naturligtvis gäller det inte alla chaufförer heller, jag kan ju bara prata om de som kör mina bussar.
buss nr 18, 19, 42, 52 !!

En skam till chaufförer !!!

Det är inte ok att köra som de kör i Latinamerika.
Ja, ni vet då de tävlar, kör som galningar och när de bromsar så blir det värsta tvärnit!!
Västtrafik borde ha nya skyltar, så man ser dem när man gå på bussen :Varning för whiplash skada !!!
Det är inte okej !!

 Ngt som däremot är ok, är att besöka plågis och inteha några hål, wuhu !!
Ja, jag e ju snart vuxen, så då borde man kanske inte ha hål i tänderna.


Hos plågis !!
Any way, de tog bort tandsten och polerade mina tänder.
Och efter att ha sköljt med fluor så var jag klart att betala notan.

Skölja Skölja Skölja !


214 sek, billigt och bra!!
Där råka jag träffa mamma, vi visste inte om varandras tandläkartider och hon betalade sin nota, som var på 154 sek, det är inte Okej !!  haha
En glad mami !!

A, ja .. vad som är helt okej är att trotts alla dessa "inte okej" grejer så är det det slutgiltiga som är ok.

En glad och bekymmersfri Nando, med bästa mamma vid min sida, det är helt okej !!

Happy me ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du verkar ha en så mysig familj, ni gör de mesta tillsammans känns de som...

BIG OK för rena å fina tänder!!!

Nando´s Mind sa...

Hahaha ja, det är BIG OK.

o la familia med hehe

Tack ;)