måndag 4 oktober 2010

Vill du se en Stjärna ?

Se på mig !!

Yes I´m a star!!

  A star with a Superstar quality !!

Ja, det är inte varje jag jag börjar blogga med bilder, men idag var det ett måste !!
Ni var ju tvugna att se vad jag fått vara med på hehe.

Som ni säkert förstår, så har jag fått ta del av en väns projekt o arbete, denna vän kallas även för Jossan.
Hon tolkar en annans konsträrs verk, det skulle hon göra genom att en musikvideo.
Och för att skapa en musik video så behöver man dansare, statister mm.
Det är då jag kommer med i bilden.
Dans, mina stora livs erfarenheter i dansens skapande, hon behöver alla mina koreografiska kunskaper.
Min dans, ja hon behöver Eliten, klaaaaaaaaaart hon ringer mig.

Eliten !!
 
Hon skapar fram en skön atmosfär, en härlig discovideo med mycket glädje och dans.
Producerar egen musik gjorde hon med, det e dock inte det som är i fokus utan det är själva handlingen.
Videons stora stjärna blir dumpad via mail, denna person skriver ut brevet, läser om det ett par ggr och får en "I´will survive " känsla i kroppen och dansar bort problemet.

 The Stars of the video

I mina snabba tankar blev det en Bollywood video, 10 min lång kärleksdans med allt vad det nu innebär.
Så jag var riktigt snabbt med att tacka ja, till förfrågan.
Jag åtog mig att ordna flera dansare, det var ju inga problem för jag dansar ju med i Los Copihues och är det ngt vi kan så e det koreografi och dans.
Samt följa order hehehe.

Ja, detta projet är ngt som jobbat på ett tag, många ideér till att kuna tolka den andré konstanärens verk.

Big Plans !

Stora planer behöver stora namn, stora namn, som : Nando.
Jag fick en av huvudrollerna i videon ... Yes I´m the star !!

The Star ?!!?
 
eller ja .. vänta lite, ngt hände på vägen!!
Mina 10 min of fame blev allt kortare o kortare, Jossan gav min rollperson fick mindre o mindre space.
O jag hade inget fack jag kunde klaga hos !! Ja, jag ska allt ta reda på hur jag får detta lagligt!
Ja, så mkt drama va, hur kunde hon!!
Lägga fokus på henne o jag skulle bara vara en frisk vind som passerade hennes liv.
A ja, det var bara att bita ihop!

Bit ihop Nando !!

O vad e lättare att bita ihop efter att ha hittat baren !!


Ja o alla andra kunde dansa o showa om o om igen  och lilla jag, the star fick vänta, vänta o vänta !!
Min 15 min of fame förvandlades till ett par extremt snabba 15 sec .. jag tror Jossan dessutom lurade mig på tiden , egentligen var det 5 sec dans för mig !


De fick dansa

 Jag fick vänta !


Ok, det kanske inte riktigt var så, men det är min tolkning av Jossans tolkning av konstänerens konst.
Kontsigt va !!


Ok mina vänner, nu e det Stockholm som gäller, jag vakna nyss och ska bege mig ut i stan.
Det är inte lätt att få ngn att luncha med, då alla jobbar, men jag lyckades lura min tia till enf ika lite senare.
Men innan dess, some shopping ;)




The Crew !
Jossan, tack för att vi fick delta i ditt projekt, det kanske inte var som Andreas Jonssons video remember hehe.
Det lustiga är att jag kände inte jossan då, men hon var vår chaufför under den inspelningen.
Stakars Tjej som inte når ner till pedalen, o hon tänkte jäkla diva !! hahaha
Ja, det var då o nu producerar hon egna verk!! Hoppas det går vägen nu o att vi får se oss på vita duken snart haha.

Love !


Inga kommentarer: