onsdag 14 november 2012

30min!

30 min I sängen ger en skön start på dagen.
Det är mysigt, kaffet smakar gott och man mår prima. . .  till skillnad från de 8-min jag satt i den kalla busskuren igår.
Att man kan frysa häcken av sig är nu bevisat.
Visst är man en "våga vägra hösten" kille så blir det lätt kallt. Därför spelar 8-min stor roll i mitt liv, jäkla sena buss!! Hatar när de är sena!!
Speciellt om jag ska behöva sitta och göra absolut ingenting. .   so not my style!!
Ngt annat som är, so not my style, är den jazz klassen jag gick på igår. Och nej, det har inget att göra med att den snygga tränade receptionisten sa OJ! , när han drog mitt kort.
Har du varit sjuk? Jag ba : va??
Ja, du har inte tränat på 1 och1/2 månad med oss. . . Hjälp!!
Redan då,visste jag att jag ej skulle ha gått igår.
Jazz passet sög, det var tråkigt oändligt och jag kan lätt ifrågasätta om det ens är träning.
Har ni sett the black swan, det här var en parodi av den. När de andra gjorde små svanpiruetter så lyckades jag med " the whale jump".
Japp, så graciös var jag. Svettigt??: Nej, puls?? :Nej. Köra ett jazz pass igen?? :Nej. Slå receptionisten på käften? :Ja Lätt!! Haha.
Men tack o lov så höll jag i en killersamba träning.
2tim av stenhård sambaträning ger sitt.
Efter 10min intensiv uppvärmning så var det bara att ge sig hän. Gamla goa låtar avlöste varandra, tränarna och musas turades om med att inspirera varandra. Snabba ben och skön style var det som visades upp.
Jag är mkt nöjd efter den prestationen. Jazz passet är nu historia.
Lite jobbigt var att plocka min Iphöne, och se tränings appen. . .
To do or not to do?!?!?
XOXO- The Jazz hater!

Inga kommentarer: