lördag 3 november 2012

Att resa!!

. . . är ju ngt alla vill göra ofta och länge. Madrid och Caporales tävlingar kräver min närvaro och det är bara att gilla läget.
Men har ngn satt sig ner för att tänka på vad en resa framkallar??
Förkylningen är inget mot, resfebern, packning, stressen, adrenalinen som pumpar när man var ska lyfta.
Alla idiotiska tankar om flygningen. Hoppet om att kaptenen är snyggare än personen som sitter brevid mig. Ja det är kaos med kropp och själ. Och allt eftersom flyget kör igenom världens största luftgropar så flaschar statistiken upp. Är det rätt läge lixom !!?!!
Men men, ett toa besök senare och man känner sig lugnare. Nu ska man fokusera på anledningen till denna resa, Caporales tävlingarna Madrid 2012.
Nerverna inför årets tävling är nerbrytande. Att försvara sina titlar känns tuffare än att bara tävla. Det känner jag. Det är en stor knut i magen Och yes, jag känner pressen.
Jag känner mig inte 100, och det ska jag råda bot på. . . nu!! Det är aldrig förtidigt för en gin och tonic !!!
Skål !!!
Ja, i övrigt så känner jag mig lugn. Dräkten är med, stövlade är nyklackade och handskarna är skinande vita. Motivationen är i topp och jag kan nu entra en ny fas. Jag får allt sträcka på mig, förra året skrev vi historia, att vinna allt är inget man gör varje år. Speciellt om reglerna på leken ändras. Det är nämligen så att man reglerat allt vi gjort och vann med förra året. Skor, handskar, influenser, stil mm det finns regler mot allt nu. Och det är med blandade känslor jag kan säga; yes, Oddsen är mot oss !! Men känn ingen sorg, så var det förra året med. Gruppen "kaos" kom och tog hem allt. Och det är den känslan jag ska landa med. CCL kommer för att försvara titlarna, utan problem. Nu ska domarna dom gilla oss, vår koreografi och stil. Kör vi !!!
Psss (från ingen stans) alla flygvärdar är inte smala och snygga. Jag behöver energi, en vodka redbull please!!
Yes snart snart !!
Este es el grupo mas popular !!!
CC Libertad !!

XOXO- The dancer !

Inga kommentarer: