onsdag 28 november 2012

Varför ?!?!

Är det så svårt att få till räkningsproseduren??
Ibland kan jag tycka att det är lite påfrestande att vara mig. Jag kan dra paralleller med Gilmore Girls, i mitt kök lagar man ej mat. Och posten den öppnas när man absolut måste. Yepp, utan att skämta, jag öppnar min post efter den 24. Infaller det en fredag så blir det fösta vardagen efter ledig helg. På ngt sett finner jag detta helt befriande, kommer det en oväntad räkning så kan jag ändå inte göra ngt före löning och är det löning en fredag så ska det först festat. Logiskt va!!
Liiite ont i magen får man dock när man inser att man missat el räkningen förra månaden. Hade jag öppnat posten när man får den, så hade jag ej missat påminnelsen. Aja, ingen skada sked men ändå.
Min öppna posten och betala räkningar procedur tar uppemot två timmar, ja det är ju inte bara räkningar jag får, nej. Det är brev från jobb, från området där jag bor, reklam för diverse ting, rabatt häften och Gud vet vad mer. Jo kataloger, ansökningsblankletter och rese erbjudande. Allt ska öppnas, sorteras. Och eftersom jag ej lyckas slå på datorn utan att FB öppnas så, yepp. . . det ska kollas på FB också!
Och kommer jag på att jag glömt så faller det ganska naturligt att det blir prio ett. Lite skevt men ja ca 2 timmar men sen e set klart!!
Och en dag som denna så kan jag då njuta för att posten är öppnad, FB är avcheckat och alla räkningar är betalda.
Happy me!!

XOXO- Mr tomorrow !

Inga kommentarer: