torsdag 22 november 2012

Åhhh!!

Inte idag igen!!
Det är min första tanke när kl ringer.
Men av en ren reflex vänder jag mig om i sängen och vet att jag glömde byta tid från igår morse. . . Nej Nando !! Du ska upp nu!! Bussen går om 15min!!
Yepp, det blev stress i Casa diaz idag, att hinna med allt på 8min var nog rekord fast å andra sidan så är jag 100 på att jag gjort allt i sömnen.
Och helt plötsligt sitter jag här på bussen med en tidning i handen om krig i Gaza.
Hallå vem väckte mig och tog mig tillbaks till 80talet?
På riktigt hur länge ska de orka?
ja och snabbt bläddrar jag på sidan och inser att jag är lycklig lottad.
Fick fly mitt land, hamna i sweden sweden tha land of The moose(fick faktiskt googla).
Och här har jag tagit mig plats, sitter snällt på bussen, gör som alla andra på morgonen(tittar ner i mobilen). Och inser att det här är mitt land.
När jag nu ska resa till Chile så kommer jag att känna att det är ett nytt land, nya seder inte ens min spanska är likt den renodlade chilenskan. Och så krigar de fortfarande. Stackars barn.
Nä nu får det bli min verklighet lite, den där man inte pratar med sin granne på bussen, den där man går och stirrar blint framåt. Alla är på väg ngn stans, undrar det är fler som tänker på kriget lr ens på att det är tydligen renare luft i Hisingen. . .

XOXO- The chileno in sweden!

Inga kommentarer: