torsdag 15 november 2012

Den där Nando!!

Man märker att det blir en lång dag då man försöker låsa sitt hem med jobbets nycklar.
Och när man sätter sig i bussen så inser man att man borde ha en sambo, ingen talar om att man ser ut som "den där Mary" i håret. Inget man inte kan fixa, men det hade varit skönt att slippa blickarna lixom.
Any way bussen kör och jag klappar snällt ner luggen lite gran, får ett mess om att jag nu kan hämta mitt paket från posten?
Jag??
Jag har ej beställt ngt att hämta på posten, inte på de senaste 25 åren i alla fall.
Jag minns min vit svarta M-Jackson jacka jag hade som tonåring . . 500kr kostade den mig, guld värt på den tiden. Och egen tjänade pengar ahhhh tänk vad lite som krävs för att få en backflash haha.
På tal om backflash, jag läste en blogg igår(allt med SD ni vet) en bloggare skrev om hur illa berörd han blev som lite av andras pekande. Jag minns när jag fyllde tio år, I was so happy!!
Äntligen var jag halv svensk, ja för hade jag bott här halva mitt liv så var la det ganska logiskt haha.
Nä, min chilenar mamma rättade snabbt det felet som chilenska mödrar gör, slänger mot en,det första de får tag på. Läxa var lärd!!
Jag ska ju inte ens berätta om resultatet med barnbidragskravet. . .  Den tofflan tror jag att jag rama in!!

Ja, se nu har även andra bloggare hjälp mig att minnas min barndom.
Och SD skandaler fortsätter som vanligt.
Jag tycker det är sjukt att ett missnöje med den svenska politiken, ska leda till att ett racistiskt parti som SD  får mandat i riksdagen.
Hoppas att folk tar till sig att engagemang hade förhindrat detta.
Och jag hoppas innerligt att SD dagar i riksdagen är räknade.
Dax för "the final countdown"!!

XOXO- The anti SD !

Inga kommentarer: