måndag 20 december 2010

Din mamma !!!

åter kommer om "din mamma" lite längre ner ... ... nu e jag i alla fall LEDIG !!!
och det är riktigt skönt, jag fick sova ut efter att ha haft en film kväll med 18-åringen och hennes kompis.

Hennes kompis?? undrar flera .. .. .. JA KOMPIS !! hahahaha.
hallå, pappan i mig .. .. OKEEEEEJ !!


Any way,
Nu var detmig det handla om, igår jobba jag på ett tåg som var totalt insnöad .. jag undrar bara hur kan detta ske ... tågen åker ju oftas i 200 km/timmen, och det var sååå mkt snööö på tåget va.
Det såg lite roligt ut .. stackars X-2000.

The in-snöade X-2000

fönster plats ngn ??

 Fyrmanna platser då ??

annars så händer det inte så mkt på jobbet, men en liten händelse påminde mig om min barndom och tåg åkning.
Folk bråkar o har sig på tåget för ingenting ibland .. .. o så hittar man bästa lösningen. och då måste folket som bråkar med barn familjer känna sig riktigt dumma.
I alla fall ... Jag tror att ni redan förstått att allt som sker i min familjs regi blir lite av ett äventyr, om inte annat ett minne för livet .. .. shit ibland skulle jag kunna säga att det till o med blir ett meen för livet hahaha.

any way, en solig sommar dag, då mina kusiner kusiner skulle hem med Tia Lilly, vi var barn ... säker runt 20-26 år hahaha ... nä, men runt 12 ngt, och ni vet hur barn är. .. ivriga, sprang vi in i vagnen och tog de platser vid fyrmanna bordet och de platser mot fönstren.
Barn gillar att sitta där .. .. in kommer ett pensionärspar(som vi säkerligen sprungit omkull), vi råka ha tagit gubben plats .. .. och han sätter igång o skrika på oss.
Min lilla mamma kommer in  .. .. o ni vet hur det blir, Lejoninnan i henne bara bryter sig loss.
och ger gubben en tillsägelse, han kan inte ta det och i ngn mening kallar han henne för Hoe .. . a fast på esvenska då.
Ok, jag har redan vid tidigt ålder lärt mig att man ej kallar tjejer för hoe, så gissa om mamma reagera.
Hon fick fram sin sko, och ja... han foick sig en Chilensk omgång ... Gubbjävel !!

Hans fru bad om ursäkt, och skyllde på hans ålder ... Mamma köpte naturligtvis inte det.
Folk får inte bete sig hur som helst, hur gamla de än är !! RÄTT MAMMA, då dem bara !!


ja, det var en upplevelse jag idag kan skratta åt, men då ... jäklar inte visste jag att jag skulle få ärva denna Stefanini temperament hehe.
ja, vad har vi lärt oss då ??
jo, slå aldrig på mammas barn och våga kalla henne för hoe !!

DIN MAMMA!!! hahaha

nu skulle jag blogga om lite annat, men familjeplikten kallar ... syrran ska bjuda på FIKAAAAAAAAA.

så bye bye

Inga kommentarer: