torsdag 23 december 2010

Tomten kommer strax !!

Det var det stod på lappen, som låg på Tomte tronen.
Visserligen så är det sant men när man ska ta kort så, ska han inte ha rast.. .. .. eller?

 
Var e Tomten ??

Ja, det var min dag som barn vakt .. .. eller en av dem i alla fall.
Efter att Nico sovit som en kung så var det äntligen dax,

The King !!
 Dax att vakna kanske ??
jag som inte haft en så liten bäbis hemma på typ 18 år, var lite extra nervös.
Jag vakna till var gång han rörde på sig.. .. .. Och tro mig ... Han RÖR på sig!
en stunden låg han med huvudet neråt, andra var han med ansiktet på spjälsängen, fötterna hit o fötterna dit ... ja, hela havet stormar i spjälsängen var det haha.


Frulle time !!

Det började riktigt bra, med en tidigt morgon, o jag som är så morgonpigg ... nä just e det.
Men det var ju för Nicos skull, så det var bara att gå upp och fixa frulle.
Efter lite välling så blev det lite skorpor och mjölk.
Jag har inte har barn hemma så det betyder att jag inte har ngt pålägg och så heller .. .. man kan ju inte räkna 18-åringen som barn va ?

Any way, in till stan o Jul handla .. . vem i Hel ****te gav mig den briljanta iden ?!!?
Det var verkligen ingen lätt uppgift, men men .. .. jag brukar inte vara den som vänder när det e jobbigt.
Ut i stan, och shoppa ... ho ho ho !!

Ja, tomten skulle vi träffa med .. . när han äntligen dök upp, gissa om Nico blev en glad pojke ..

  Nej Nej NEJ !!


Han var inte så glad i tomten .. .. ja ja, det blir spännande hur det blir på julafton!
Mamman min var gladare  .. .. ville ta sig en runda med tomten ... ja då börja tomten gråta o skrika.


Ja, Det kommer att ta lång tid innan Kung Nico förstår det här med tomten.
Eller som MIN 18 -åring sa .. . när hon var liten : El viejito Pajero !! (kan ej översätta i respekt för 18-åringen) fråga ngn latino hehe

Ja vad gör man mer när det ejul?
Slår in paket !! och om man låter andra göra det så heter det välgörenhet.

Klart jag ställer upp .. .. vad gör man inte för barnen i  .. .. i .. . ..  var det i Surinam ?? eller iGhana ... aja , några barn var det till i alla fall... tror jag.

Omtänksam som jag är så ville jag att en tjej skulle klä om mina julklappar .. . men det skulle snabbt visa sig vara ett stort misstag.
Denna historien bygger på att jag ett år blev jag riktigt inspirerad av en artikel från Kina.. . om att klä om med kärlek och omsorg.
Det gick ut på att klä om julklappen utan en liten bit tejp .. .. .. det var svårt, men jag lyckades.
Så med all detta och i bakhuvudet så fick den söta kines tjejen ta hand om mina julklappar  . .. ja, ni vet det där med tjej, origami och feng shui o hel kittet.


Nu i efterhand kan jag säga det . .. Tjejen måste ha varit adopterad !!!
Jag har aldrig varit med om så mkt tejp på en o samma julklapp ... Caramba !!

 Kolla in tejpen på min julklapp !!!

Vad hände med min fegn bla bla bla skit ?!!?
any way ... snabb tänk som jag är, så lät jag killen bredvid henne klä resten av julklapparna.
så jag kunde få hem ngn snygg klapp i alla fall.

så nu har jag en ful klapp och 7 snygga !!
resten får jag klara va imorgon en Estoeselcolmo.

till dess byebye !!

SJ kallar :(








Inga kommentarer: