lördag 18 december 2010

Jul Jul ..

Fy fan vad det e kul !!

Det är så kul att jag inte ens märker hur tiden går .. .. eller e det för att det e många bollar i luften ?
ja, e det många bollar i luften så är det ngt som blir drabbat, inte e det jobbet för det ger mat på bordet, som om jag skulle kaga mat !!
Dans ?? nä nu e det uppehåll .. .. så skönt, nä det blir bloggen, sorry . .. men jag hinner inte alltid med.


nog om det, jo den 13 kom julen hem, grannes sattes upp medan jag fixa med andra små juliga överaskningar.

jag och 18-åringen klar granen 2010 !!

 Årets gran går i vitt, och endast vitt !!

Det är tradition hemma att sätta upp julen till Lucia, o sen tar jag bort den till den 6 jan .. . här e det då ingen 20dag knut ... eller vad det heter.
Nä, julen ska vara lagom länge . .o då e det ut med det den 6.
Ngt som också e traditionellt hemma är själva  dekorationen på julgranen, jag brukar byta varje år, ja jag har en massa jul grejer !!
Förra året gick granens dekoration i Guld och svart, för att på ngt sett hedra min bror.
jag gillar stilrena granar, då undrar ni, hur gjorde han med 18-åringens skol grejer??
ja, ni vet det julpyssel de gör i skolan??, när lärarna inte har koll på vad trend eller färgskala är.
När det tar vad som finns ... shit en gång tror jag hon kom hem med ngt gjort av macaroner ... MACARONER !!!
a men inte skulle jag förstöra min bäbis julinspiration .. .. . hon fick ha dem i granen .. . i mammas gran !!
Så deras grankappitel vara oskriven .. ..  jag kan ju säga att det var en mkt spännande gran .. .. eller ngt.



Ja, ja än e det mkt jul kvar, och julfester att gå på! 
Idag är det CD´s julfest och vi har blivit bjudna o jag ska ta mig dit . .. även om jag slutat i CD.
så jag hoppas tåget kommer fram i tid idag, för jag e redan sen till festen.

CD here i cooooomeeee !!!








Inga kommentarer: