måndag 27 december 2010

En olik måndag ...

det var denna måndagen då .. ..
Det börja redan på Söndag när en kompis spontant fick kracha över hos mig.
18-åringen som är en mkt förståndig och ordningsam tonåring hade lämnat ett näst intill perfekt rum inför sin stockholmsresa. .. .. ..

NOT !!

Jag ska inte ens gå in på detta tema, men när polaren kom hem så var rummet som ett hotellrum .. . dock utan choklad.
ja, sen skulle jag ju jobba, så jag gick tidigt i säng.
O det är ngt udda, det slutar alltid i strul .. . o då menar jag inte i sängen !!

 In bed !!

Nä, måndag morgon och klockan ringer vid 9.30 .. jag snusar lite och i drömmen lyckas jag fatta att jag börjar 11:40 ngt, så jag ställer om klockan .. . och vaknar pigg o fräsch kl 10:50.
Problemet var att jag börjar kl 10:41 !!!

  Måndag hela veckan !!

Ja, vad gör det när tågen ändå inte passar tiderna tänker ni, men läget e inte riktigt så att man får komma sent.
Så jag beställde en taxi och var på jobbet 20 min senare.
Väl på jobbet så visar det sig att mitt X-2000 förvandlats till en dubbeldeckare .. .. ngt jag ej har utbildning på.
O de säger att jag ska "köra" den ... jag bara icke sa nicke, har ej den utbildningen.

 X-40

Det slutar med att jag åker som biträde och typ bara klipper biljetter .. . o alla undrar vad som hände med X-2000, mina vänner ... Kylan är grym och det tar hårt på våra tåg.

Ja, ja .. väl inne i Stockholm, så hinner jag käka på en mongolisk restaurang, där de steker maten på plats, jag som väljer noga vad jag vill ha, lyckas få ngn annans mat, med nötter ock krabba !!!

Var e min mat !!!

Jag som är allergisk och äter inte krabba !! ja, ja ... .. . lite surt går jag till servitören(vars svenska var värre än min äckliga ex granne´s svenska) som inte vill ta min tallrik.
Men eftersom det är buffé så tog jag en ny i alla fall!! IN YOUR FACE BEATCH !!!!
Jag hann komma till basen när jag får ett sms : Tåg 445 inställt, back att me beatch !!!
Det där med karma funkar lite väl snabbt ibland .. .. ..

Oj, vad ska jag nu göra ?? en vanlig resenär blir ombokad och kontaktad  .. .. men alla våra telefoner går varma när sådant här händer, any way vi lyckades inte få klart i vad som hänt.
Jag får lov att resa hem i ett annat tåg, utan en av mina kollegor, för hon hann ej med tåget ... ... ... Förlåt så mkt Kristina !!!

Väl hemma skulle jag ta min buss hem, och den går om tre min, lagom för att hinna med .. .. men icke sa nicke ... jag han röra vid dörren innan den bara ÅKTE .. .. .. ibland kan man bara hata dessa förare !!

I denna kylan inser jag att jag saknar mina handskar ... kall o eländig med högsta musiken på lurarna går jag på 52:an  .. . not !! mitt ben fastnar vid dörrarna ... AJ !!!!

Efter en pinsam minut så kom jag in .. . med hela min kropp o satte mig, ville dock bara bort.
För att inet se andra resenärer i ögonen så sätter jag mig o spelar på min Iphone.
och efter ngn hållplats så trillar hem gubbe bredvid mig ... hela bussen skriker och springer för att hjälpa honom ... inte Nando ... jag sitter o spelar .. .. .. kan det bli värre ?!?!


Ibland hatar jag att åka kollektivt !!




Jo, det kan det .. .. efter korsvägen så kom det ett par kontrollanter .. jag bara shit !! var e min plånbok ?!?!
och hela helgen passerar som en revy i mitt huvud  .. .. .. ingen plånbok och1200kr fattigare sitter jag argare än någonsin på bussen ... o glömmer av att klinga på klockan.
o ser hur bussen bara åker förbi min hållplats, ingen annan skulle tydligen av.

ja, nu är jag äntligen hemma .. . .. .. och jag har tröst ätit med allt jag bara hittat .. .nu ska denna dagen får ett slut !!
A jo, jag hittar inte mina räkningar .. . så bra städat blev det inför julen !!

nä ... nu skiter jag i det här .. . Natti natti !

Inga kommentarer: