fredag 11 november 2011

Kung Nico !!

Ja, då även hans mamma gjort ett kirurgiskt ingrep(hon ska ta över sin Musa-roll 2012) så får jag passa den lille kungen.
Dock kom han som en stor besvikelse !!
titta !!: 

 WHAT´S WRONG

Som ni säkerligen förstår så satte jag genast igång med Projektet CHILE !!
Här skulle minsann alla baby blå färger bort !!
Pojken kan inte längre förnekas sina rötter och det är dags att dokumentera det hela.
Jag sparade inte på krutet och tog i för kung och fosterland. . . ja, kungen e ju Nico och Fosterlandet a det säger sig självt att mamman som bar detta barn är från Chile, så jag kan lika gärna säga att jag tog i för Nico och Chile!



Chile i de snyggaste färgerna !!


Chile är det landet även jag kommer från, ni vet det avlånga ståtliga landet, vars kust sträcker sig genom nästan hela sydamerikan, jag sa nästan va !! hade det inte varit för Peru, Ecuador och Colombia så !!

Aja, hur lär man då en 2-åring om Chile . ..   lite enkla lagar . . . kanske ...

Coola lagar för kung Nico o andra Chilenare !!

Yes, man får allt printa ut mängder av dessa för att han alltid ska kunna se det överallt.
men först var det dags att byta om, Chile ska kännas ända in i själen !!!
Det är bästa att ta all lärdom med lite färger.
Och i takt med Chiles nationalsång så fick Kung Nico lära sig måla Chiles flagga !

Nico i fullt Chile Arbete!!

Han var så glad, vi måla så många fina flaggor, sjöng så vackert allt efter toner av Chilenska Nationalsången .

 Lyssna och lär !

Ja, nu kanske man som förälder tänker till en extra gng innan man skickar sittbarn i helt fel färger  . . . och det har absolut inte att göra med att jag har haft så tråkigt här hemma.
Nä, pojken vart riktigt glad !!
och vi avslutade lärandet med att skrika ett C H I . . .CHI, L E ... LE, CHI CHI CHI LE LE LE

VIVA CHILE !!!

Ja, det kommer att vara med lika stor glädje jag kommer att läsa detta inlägg, gång efter gång, o så småningom med Nico, allt för att han ska minnas hur roligt vi haft i Chiles färger.
Jag vet dock inte om det var medvetet att skicka Kungen till mig i babyblå färger, inte okaj liksom !!
Och kanske har det lite med dagens match att göra, Chile vs Uruguay  . . . men men, nu vet alla vart skåpet ska stå !!


Viva chile y viva kung Nico !!!!


Inga kommentarer: