tisdag 8 november 2011

The Operation on the knäition !!

Så kom äntligen den väntade dagen . . .
Min nervositet skulle lägga sig tyckte man, men allteftersom jag närmade mig the Hospital så blev det allt pirrigare.
Kan man gråta av rädsla när man e "vuxen" ??!??
Det var nämligen det enda som fattades.
Efter 45min sömn så vad det dags att gå upp, ta ytterligare en dusch och ge mig av.
Väl framme så fick jag lite panik  . . . hade jag tagit mig till rätt sjukhus ??
O varför stod det Sahlgrenska när jag skulle vara på Mölndals sjukhus ?
a jag blev inte klokare av att tänka, så jag lät bli.

Jag hitta fram utan problem, fråga receptionisten om det var här jag skulle vara, Hon var riktigt imponerad över hur duktigt jag var på att hitta . . . .  Tackar GPS, säger min ledsagare AKA Mamma !! haha.

Ja, ja ... väl inne så var det som på alla serier dax att byta om, de visade mig till min säng, som förövrigt var välrdens minsta säng, mina fötter stack ut från kanten . .. o bredden den var nästan 45 cm . . .
PLEASE LIKSOM !!
 Den 182cm långa Chilenaren´s säng !!

Any way, allt skulle av, allt utom kallingarna . ..
jag ba: vilken tur att jag hade kallingar på mig liksom !!
Jag var väl förbered, kläderna noga utvalda, så naturligtvis var även kallingarna. Det var ettt par snygga sådana.
Annat kan man säga om den outfit jag fick av sjuksköterskan.
En vit rock . . förlåt, en vit f**cking uggly rock, ett par strumpor som gick upp till låren . . . o that´s it !!
det var inte ens den gröna rocken med öppen bak . .. hallå, jag hade ju snygga kallingar va !!!





 

Sen var det äntligen dax för frukosten, som bestod av följande piller . . . 


Att skölja ner dessa med 5ml vatten var det svåraste jag gjort på länge, i lördags Shotta jag Whiskey o nu var det en Torr-Piller shott hahaha.

A, ja ...läkarna sjuksköterskorna narkosläkaren vad de bästa ever, jag berättade om min rädsla o oro.
det var nästan så läkaren la sig bredvid mig i min säng, men men .. ett par snygga ögon räckte inte !!
O med tanke på den stora sängen så var det lika bra ju hehe.
De tvättade mitt knä ytterligare 3 ggr, de rakade, fixade och donade.
Inget snyggt men men.
sen var det dags för narkos . . . jag hörde: Nando andas in lite .. sen väckte de mig . . . 
Ja, så snabbt gick det . . . 
De väckte mig, jag minns inget, de hade kunna göra Whaaat eeeveeer o jag hade ej vetat . . . hemska tanke.

men men, jag slapp se, höra o framför allt känna.
nu var jag bara trött, yr och hur hungrig som helst.

Det dags för en riktig 

 Frukost

. . . . ge mig mer kaffe var allt jag fick fram . .. vad hände med Tack ??!??
A ja, mitt rum var fyllt av grabbar som hade opererats, ngn fråga om det var en fotboll skada.
Hur matcho skulle jag vara nu ??!!?? ...
Jag ba... Ja, jag fick den när jag spela fotboll o sprintern sprang på mig. . . . Sprintern ?!?!
  JA, VAD HETER DEM DÄR FRAMME DÅ !!
Any waaaayy !
Jag lyckades övertala en tolk ta kort på mig . .. tur för henne att hon livnär sig som Tolk, för att som fotograf hade hon dött av hunger . .. Så jäkla kass liksom !!!
 
 Inte ett Rätt !!

Ja, sen blev jag hemkörd, mamma fixa käk o DALLAS lyste upp min tillvaro ... i 5 min.
Jag däcka o vakna nyss . . . . så trött va.
Bindan är det enda spår av att ngt har hänt mitt knä. Jag fick inte behålla de 20 % minuskel de tog bort (a man sparar ju bäbisars äckliga navel, så why not min minuskel ??!!??

Jag bli hemma en hel månad, Rehab liksom. Jag funderar redan vilken vägg jag ska klättra på !!
Och mamma har nu släppt Facebook, Sopaipillas on the way !!


Tack alla på sjukhuset (som att ngn där läser min blogg) för en underbar omhändertagning.
Trotts att det mesta jag såg, var snälla ögon och jag hörde lugna röster !!
Nu ska jag bara repa mig !!!

Var e min TV-Kontroll !!!




Inga kommentarer: