lördag 24 december 2011

Jul i Barcelona !

Ja, tänk att 2011 skulle avslutas på ett så annorlunda sett.
Jul och nyår i Barcelona är långt från Chile planen jag hade i Mars.


Men, men, Saker och ting sker, livet förändras, nya tider, nya planer och nya mål.
Lr, ja inga större nya mål, men ändå.
Barcelona är resultatet av en lång och tröttnade vinter.
Och nu så känns det liksom riktigt okaj, tänk vad lite ny frisk luft kan åstadkomma.
Visst saknar jag nära och kära, visst saknar jag julstämmningen och den vitklädda staden.
Men ähh göteborg och julen känns så långt borta nu haha, så det e bara att njuta.



Frukost på altanen ger ny energi, kanske är det kaffet som ger en helt annan smakkännsla.
Visst det är ingen esspresso house kaffe, nä, det e steget bättre, Kaffe i altatnen i barcelona !
Yes, god stuff liksom!

Och nu då, vad gör man när alla andra stressar in julen sista timmar? Återhämtning kanske??
Att komma hem kl 9 på morgonen tar på sina krafter, attt tiden går så fort är för mig en gåta, hur??




Barcelona visar sig på sin bästa sida, folk festar och njuter av sin ledighet, jag ser inte den stress vi har hemma, jag ser inte det spring efter den sista julklappen.
Vad händer med julen liksom, tänk om allt går så snabbt?
Här finsn det ingen kalle anka sörrö.
Ingen stackars askungen, ingen piff och puff och defenitivt ingen ferdninand.
Nä, här väntar man på den 6 jan, det är los reyer magos, det är ju då de tre vise mänen anländer med gåvorna till det lilla barnet.
Så det ör då spajakerbarn får sina julklappar.
Ikväll, får man en lite lite gåva, men symbolisk för att det ör en trend, o trender det gillar vi!!
Så var e min gåva???
Hela Barcelona är min gova !! let´s enjoy it !!!


Inga kommentarer: