tisdag 13 december 2011

Jul, Jul JULBORD !!

Och idag är det då äntligen dags för årets smaskigaste höjdpunkt.
Nä, inte julafton, utan Julbord.o med smaskigaste så menar jag inte maten på bordet, utan allt annat runtomkring.
 

All skvaller uppdateras med kollegor man sällan träffat.
Nya skandaler skapas och intriger hettas upp.
haha, nä nu låter det som att jags kapar en massa, men nä . . . det är en klar fakta.
Det finns ingen Julbord, personalfest som jag varit på som inte haft alla dessa bitar.
Och då har jag jobbat på flera flera olika stället . . . och nä, inga undantag, this is the true.
Det är som att med lite sprit i kroppen så släpper alla hämningar, man hamnar på toa med den mest oväntade.
Ngns vigselring hamna i fickan och även om ingen pratar högt om det så vet alla vad som skett. det knäppaste är att det ofta är chefen som står för de största skandalerna haha, kul va !!
Asså en gång (jag ska inte säga vart) så satt jag själv och åt på julbordet . . . de 9 andra som var mina kollegor, hade fullt upp lite var stans. Hovmästaren med kallskänkan, servitrisen gråtandes över hovmästaren tröstades av kocken, städerskan satt i baren med en egen helrör, konferens värdinnan trula med diskaren och restaurang chefen hade ett "allvarligt " snack med ekonomiassistenten. . . Yes o där satt jag och kunde inte en sta mig hem för att vi var mitt i ingen stans . . . detvar en upplevelse.

Är detta ett svenskt fenomen? det vet jag ej, jag har aldrig varit på ett chilenskt julbord, jag har varit på ett bolivianskt, och nä . . . där var det definitivt inte så . .. konstigt va.
any way . . .

Så, yes, idag blir det uppdateringar, ett julbord har redan varit, ikväll får vi veta vad som hände, vem som gick hem med vem, vem som ragga på de nya och vem som bads lämna festen.

 

Inga kommentarer: