onsdag 14 december 2011

Små mål . . .

Här i livet e precis vad man behöver för att kunna ta sig framåt.
Allt för att evolutionen ska kännas som Volvo . . . Japp, Jag rullar!!
det har visserligen inte med Kulllager att göra för min del utan de e la mest så att jag bokstavligen Rullar fram !

Då tycker man att jag borde hålla mig borta från saker som JULBORD, men icke sa nicke.
Han kom han åt och han gick hem. . . . segrade ?? det vette fan asså.
nja, det var dock mer äta än att gå hem . . . det fanns allt man kan hitta av julbordens läckerheter, släng ett antal glögg på det så blir alla så mkt trevligare.
Inte för att folk på SJ är otrevliga utan det är så många, man ska placera dem i sina koncept, och det e ta mig sjutton riktigt svårt.
Vissa förändras totalt i sina privata kläder.
Jul stämningen var som tyssen ljueljus över Göteborg.
Allt lyste upp, och yes, några nubbar på det och folk börja hitta takten.
det är ngt magiskt när det berusade folket går upp för att dansa och inte riktigt hittar takten.
yes, och den biten gillar jag, då är det som bäst, vem bryr sig om trubaduren var den tråkigaste ver, vem bryr sig om att han spela allt i reggie-version, det var bara att ge sin hän . . . o det gjorde det.
jag vet ej om ni sett min "jag är en full svenne o kan dansa salsa som en stel banan" dans. en regel är att alltid ha en arm strax ovanför huvudet, den visar hur spontan jag är . . . . Taktkänsla ?? öh, efter ett par shottar, vem bryr sig liksom.
ja inte dem som går upp o dansar i alla fall, de intog min "dans" position och tåg i utav bara själen.
ni vet den där reklamen för Englandsbåtarna där allt sker i slowmotion . . . yes, så var det i mitt huvud, jag studerade över hur jäkla rätt jag hade.
den hade tre Shottar, den fyra nubbar, den två flaskor vi, och den där . . . öh vad e det för fel på denna kollega, bara vatten och ändå??!!??
ja, vissa kan oavsett, jag tillhörde inte dessa igår.
Snabbt tog jag täten i baren och lät mig förföras av alla dessa exotiska drinkar, jul är kul, men Vodka redbull, that´s me !!


Så, hur gick det då med skandalernas fest?
nä, ni ... uppdateringen får jag idag, igår var det bara en o annan örfil som utdelades, (inte av mig) ngn klämde här o där(lite på mig) och det skålades fritt ... det var jag !!
men faktum skulle kvarstå, Eliten hade gått hem, många jobbade tidigt, och trubaduren vägrade sluta spela.
bara det var skandal nog.
yes, så jag gjorde som vilken annan latinokille skulle göra vid detta tillstånd . . . .  Svennebanan dansen !
jäklar vad jag fick igång dansen liksom.
Jag kände mig som Tor, letandes efter min hammare i luften . . . på detta med en het röt ostrycken skjorta och en slips som verkade ha varit med om sin sista dans för länge sen, gjord e inte mig till ngn vacker syn.
men vem brydde sig, skandaler skulle skapas.

och a, med et målet i sikte så rulla jag hem.
Och med den sista tanken vaknar jag idag.
mål här i livet . . . kan man ha några sådana efter man gjort "svenne bannan dansen" inför hela SJ ?
nä, man tycker inte jag borde göra annat än vända mig om o somna igen.
men faktum är, det kan sluta som en mkt spännande vecka.
och för att inte ta för mkt vatten över huvudet mitt, så tar jag ett steg i taget.
Sjukpengarna, garderoberna och läkaren. . . .
jag gillar när jag kan fokusera, det är inte ofta, men nu finns det en plan.

så tills dess . . .
njut av julbordets läckerheter !!


Inga kommentarer: