lördag 23 januari 2010

Årldersgräns på Tintin??!!??

ja, man kan inte vara fjortis och sitta på Tintin kl 5 på morgonen.
speciellt inte när det inte kommer ngt vettigt ur ens mun.
Igår fick jag äntligen umgås med mina vänner igen, det känndes nästan som att vi gjort slut, för jag har ej träffat dem sedan före nyår .. .. sjukt va.


Den magiska Trion

Jag får skäll för att jag ej bloggar, det är nämligen så de har koll på mig hehe, bra va.
jo, så igår blev det den traditionella rundan, med ett snyggt avslut på Tintin.
och vet ni där uppenbarades de mest skrattretande som jag upplevt.
De stakars brudarna igår var inte bara fjortisar, de var så överblonda så man blir lite rädd.
o då pratar jag inte om färgen utan sättet de var på.
Vad sjutton gör de på stan vid denna tiden??
Och då undrar jag, varför har inte Tintin åldergräns?, ska man verkligen låta fjotisar sitta bland .. .. .. .. de övriga i samhället ?? (lät det fint?)
nä, just det .. . ok bland allt dumt de satt o prata så fastna en grej i mitt huvud, "Partile Johnny".
jag hade hört begreper innan men kl05.00 var det lite svårt att koppla alla tankar.
så imorse vakna jag o det först jag tänkte på var på johnny.

jag satte igång o googla "Partille johnny" o då kom minnet tillbaka, TV.
Jag hadde hörd begrett tidigare frånngt tv progran .. .. det är en trend ju, för fjortisar.
men för säkerhetens skull så gjorde jag det optimala testet. kolla här.
Jag har alltid gillat att göra tester som finns lite var stans, man får ett så bra grep över vem man är, vad man gillar och hur många kameler man är värd.
Nu blev resultatet Tönt.
Tönt?? a hellre tönt än en "Partille Johnny", o det känns skönt för det betyder att jag fortfarande har koll på läget.
bra va!!!

Partille Johnny



Tönt

ja, nu har det hänt igen, nu har jag via Google fått lära mig ngt vettigt o då känns det som en bra start på dagen.
allt är klart inför den stora festen ikväll, nu ska jag bara prova kläderna o se till att allt sitter som det ska.
förresten, ni vet det där med vit månad o deffa o ta hand om mig .. .. det har inte funkat!!
1. jag har kompisar som äter som grisar(inga namn nämnda!!)
2. Jag har kompisar som festar som ... Tönten där uppe på bild.
3. Jag har inga fler ursäkter!!

jag vet ej vad som hänt med min starka karaktär .. . e den på semester?
jag ständigt hungrig, o sugen på allt som man ej bör .. .. o jag strävar efter goda matvanor, mindre töntighet och mera träning.
det kanske blir bättre nu när samba börjat o man ska inspirera alla till ett bättre tänkande.

men nu e det fest, en drottning ska koras och ett nytt karnevals år kan ta sin start.

My friends,  Let´s dance!!!!

Inga kommentarer: